گناه شناسی

سیصد و سیزده فدائی منجی انسانهایی هستند حلال زاده، با تربیتی درست، با ایمانی استوار چون کوه، دارای کسب حلال و گوش،چشم،زبان،شکم و دامن پاک

چند روش برای پیشگیری و درمان خود ارضائی

  • ۱۱۸۴ نمایش
  • برای درمان و پیشگیری از خود ارضائی و ریشه کن نمودن آن چند راه حل توصیه شده است:

    1- زود ازدواج کردن؛ (زیرا ازدواج موجب سلامت روحی و جسمی و کنترل کننده این گناه است).

    2- روزه گرفتن؛ (روزه موجب تخفیف شهوت جنسی میشود.)

    پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) میفرماید: یَا مَعْشَرَ الشَّبَابِ، مَنِ اسْتَطَاعَ مِنْکُمُ البَاءَةَ فَلْیَتَزَوَّجْ، فَإِنَّهُ أَغَضُّ لِلْبَصَرِ وَأَحْصَنُ لِلْفَرْجِ، وَمَنْ لَمْ یَسْتَطِعْ فَعَلَیْهِ بِالصَّوْمِ، فَإِنَّهُ لَهُ وِجَاءٌ.

    ای جوانان اگر میتوانید، ازدواج کنید که موجب قدرت حفظ چشم از نگاه به نامحرم و محافظت آلت تناسلی ار فعل حرام می باشد و کسی که نمی تواند ازدواج کند، روزه بگیرد زیرا روزه شهوت را سرکوب میکند.

    3- پرهیز کردن از محرک های جنسی.

    زیرا نگاه کردن به افراد بزک کرده در کوچه و بازار و خواندن مطالب عاشقانه ودیدن تصاویر سکس که از جانب تاجران شرف و غریزه ترویج میشود و گوش دادن به آهنگ های مبتذلی که با امواج هوا در فضا سیر میکند و محیط را آلوده میسازد، عفت را لکه دار و اخلاق را فاسد و شخصیّت را لگد مال و ادراک و فهم را کند و حافظه را ضعیف و آتش غریزه را شعله ور میسازد و جوان را در حقارت پست شهوت مدفون می سازد.

    4- پرکردن اوقات فراغت با برنامه های مفید.

    روانشناسان معتقدند: فردی که با خود خلوت می کند اندیشه های رویایی و افکار پریشان و تخیلات جنسی شهوت انگیز به او هجوم می آورند، خصوصاً در افراد نوجوان این تفکرات و حالات شدید تر است. در این هنگام جوان یا نو جوان به گناه استمناء رو میآورد تا طغیان شهوت را فرونشاند یا از فشار آن بکاهد.

    5- پیدا کردن دوستان خوب.

    باید جوان با دوستانی معاشرت کند که در سیمایشان اثر سجده و راهشان درست و اخلاقشان خوب و خدائی باشد، چه خوب است که جوانان و نوجوان به دنبال چنین دوستانی باشند تا آنها را در سختی ها و نا ملایمات زندگی تکیه گاه باشند و در جوارشان آرامش روحی پیدا کنند.

    6- اجرا کردن دستورات طبی.

    دستورات طبّی مانند: 1- حمام با آب سرد در فصول گرم، 2- انجام تمرینات ورزشی، 3- مصرف نکردن زیاد گوشت و غذا های مقوی، 4- نخوابیدن بر شکم یا پشت، (بلکه مطابق توصیه دین، به پهلوی راست یا مقابل قبله بخوابد).

    7- ترس از خدا داشتن.

    اگر جوان احساس کند که خدا او را می بیند و مراقب اوست و نهان و آشکارش را بخوبی می داند و خیانت چشم و اسرار درون او را مییند و اگر در انجام وظایف کوتاهی کند بزودی به حساب کار هایش می رسد و اگر بلغرد یا منحرف شود او را مجازات میکند، دیگر به جانب اعمال قبح و عوامل مهلک نمیرود و از ارتکاب فحشا و منکر نیز خود داری می کند.

    جوانان باید بدانند که حضور در مجالس علمی و خواندن نماز های واجب، تلاوت قرآن، خواندن نماز شب انجام روزه و شنیدن و خواندن شرح حال و زندگی یاران پیامبر و بزرگان دین و همراهی با جماعت مؤمن و نیکوکار و یاد مرگ و زندگی پس از مرگ، ترس از خدای عزوجل سازنده آنان است و دل را رشد می دهد و عظمت و اقتدار پروردگار را در دل احساس می کنند و از خدا دور نمیشود. (و نظارت الهی در زندگی خود احساس می کنند).

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    بسم الله الرحمن الرحیم
    حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام:
    الذُّنوبُ الدّاءُ، و الدَّواءُ الاستغِفارُ، و الشِّفاءُ أن لا تَعودَ.
    گناهان بیماری‎اند و دارو استغفار است و شفایش به این است که به گناه باز نگردند.
    با توجه به حدیث شریف بیماری جامعه ما و افراد آن گناه است و بدترین بیماری آن است که صاحب آن از وجودش مطلع نباشد یا آنرا بیماری نداند.
    سعی بنده این است که به عنوان یک طلبه علوم دینی به انجام وظیفه در جبهه جهاد جنگ نرم به معرفی مصادیق، ریشه ها و علل بروز گناهان، آثار و عواقب دنیوی و اخروی، معرفی راه های پیشگیری و درمان گناه بپردازم.
    در ضمن محوریت با بحثهای گناهان شایع و مبتلی به است.
    باشد که مرضی رضای پروردگار متعال و باعث خشنودی مولایمان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف واقع شود.
    موضوعات
    پیوندها

    طراح و مدیر سایت:سید محمد علوی زاده

    کپی برداری از مطالب با ذکر منبع و افزودن لینکش سایت باعث امتنان و مسرت است و بدون آن بلامانع.