گناه شناسی

سیصد و سیزده فدائی منجی انسانهایی هستند حلال زاده، با تربیتی درست، با ایمانی استوار چون کوه، دارای کسب حلال و گوش،چشم،زبان،شکم و دامن پاک

چگونگی توبه از گناهان بزرگی چون لواط و زنا

  • ۱۳۸۵۶ نمایش
  • پرسش:

    اگر کسی مرتکب گناهانی چون لواط و زنا شده باشد چگونه باید توبه کند؟

    پاسخ:

    اگر کسی مرتکب گناهی شود ولی پشیمان شده و به درگاه خداوند حقیقتا توبه نماید خداوند توبه او را می پذیرد. توبه راستین از گناهان آن است که واقعا قصد بازگشت به آن گناه را نداشته باشد. خداوند متعال بارها در قرآن مجید وعده غفران به تائبان داده است و حتی گناهکاران را فرمان به مأیوس نشدن از رحمت خویش داده است. چنان چه در آیه 53 سوره زمر می فرماید:

    « به آن بندگانم که در گناه کردن بر نفس خویش اسراف کرده اند بگو هرگز از رحمت بی منتهای خدا ناامید مباشید البته خداوند همه گناهان شما را خواهد بخشید که او خدایی بسیار آمرزنده و مهربان است».


     همچنین می توان آیات (135)آل عمران و (48) نسا را به دقت ملاحظه نمایید. البته در مواردی که عملی نیاز به قضا یا پرداخت کفاره (مثل باطل کردن روزه با حرام!) و امثال آن دارد, باید به این وظایف نیز عمل شود.

    برای توبه از لواط و زنا : همین مقدار که میان خود و خدا توبه کند کافی است مگر اینکه صدمه بدنی پیش آید (که بحث حق الناس پیش می آید و باید طرف را راضی کند با طلب حلالیت یا پرداخت دیه ) و یا شکایتی انجام بپذیرد (در این موقع قاضی حکم خواهد کرد که ممکن است به شلاق یا حدهای سنگین تر مثل سنگسار ختم شود که در این موقع هم اقرار به گناه لازم نیست).

     

    آیا لازم است از کسی که ناموس او را بی عفت کرده ایم طلب حلالیت کنیم!؟

    خیر هرگز چنین عملی جایز نیست! چون

    اولا: این گناهان حق الله هستند! و در فرض فوق که همراه با حق الناس است و باید طرف را با طلب حلالیت یا پرداخت دیه راضی کند! باز هم لازم نیست که اقرار به گناه بکند یا آنرا ذکر کند و همینقدر که خسارت را به هر نحوی جبران کند کافی است!

    ثانیا : این کار ممکن است به فتنه ای بزرگتر بانجامد!!!


    این لینک را هم ببینید:

    توبه از همجنس بازی

    سلام .فردی باایمان هستم که تاکنون ازامتحانهای الهی  سربلند بیرون آمده ام ولی مدتی پیش که به علت استراحت  ناشی ازخستگی راه وخرابی اتومبیل به  خانه بین راهی یکی ازآشنایان رفتم  دریک دام کثیف قرار گرفته وناخواسته اغفال زنش شدم ومرتکب گناه شدم وپس از آن توبه کردم وایمانم را قویترازقبل  کردم وراه درست راپیدا کردم  وخودم راشناختم ولی آن زن دست بردارنیست وبه بهانه های مختلف زنگ میزند واز نداری وبی پولی مینالد وازمن پول میگیرد ازطرفی ضمانت وام بانکی شان هم هستم که پرداخت نمیکنندمشاوره وراهنمایی میخواهم
    سلام .درادامه سوال قبلی :ازآن زن فرارکرده ام ولی میترسم بافیلمی که ازمن گرفته آبرویم راببرددارم دیونه میشم کمکم کنیدچون درجامعه از احترام خاصی برخوردارم
    سلام
    زودتر از آبروی شما آبروی خودش می رود
    زیاد صلوات بفرستید و صدقه بدید تا شرش از سرتون کم بشه.
    سلام .زنی ازفامیل درمنجلاب گناه بود تاحدی نجاتش دادم ولی  مرابه گناه کبیره کشید و هرروز هم ازمن اخاذی میکند راهنما  کنید چگونه ازدستش خلاص شوم باتوجه به اینکه فامیل هم هستیم ودراکثر مهمانی ها اورا میبینم
    سلام علیکم
    ارتباطتان را ابا او قطع کنید
    بهش نگاه نکنید
    احوال پرسی نکنید و جوابش را ندهید
    در عین حال پناه ببرید به خدای متعال با نماز و دعا و نیاز
    سلام من چند بار خود ارضایی کردم یه مدت توبه کردم ولی دوباره انحام دادم  و قبلا با دوستم الت تناسلی ام رو به پشت اون چسبوندم ولی داخل نشد لواط است و ایا خدا گناه مرا می بخشد
    سلام علیکم
    تفخیذ است البته برخی روایات این را هم لواط نامیده اند
    به هر حال توبه کنید و هرگز فکر این گناه را نکنید خداوند ان شاءالله شما را خواهد آمرزید.
    سلام.من آدمی مومن هستم متاسفانه دردام یک زن قرارگرفتم وبه گناه آلوده شدم ولی بعد توبه کردم ولی عذاب وجدان دارم .ازطرفی آن زن ازمن فیلم گرفته .راهنماییم کنید
    سلام علیکم
    از آن زن فرار کنید.
    معمولا از زنها به وسیله فیلم سوء استفاده می کنند نه از مردها؟؟!!!
    رایستش حدود جند سال بیش این کناه انجام دادم جطور از عذاب وجدان  کناه
    راحت شم

    سلام
    همینکه پشیمانید و ترک کرده اید و دیگر آن گناه را انجام نمی دهید یعنی توبه.
    استغفار کنید و اعمال خیر انجام دهید
    سلام خسته نباشین تقریبا همه کامنتهارو خوندم که همه از طرف پسرها نوشته شده بود ولی من دختر هستم و حدوده دوسال گرفتاره خودارضایی شدم توی این دوسال موفق شدم دفعات خودارضایی روکم کنم هزاربار توبه کردم گریه و زاری کردم که خدا منو ببخشه و بمن کمک کنه تا گناهو تکرارنکنم ولی ماهی یکبار مرتکب این گناه میشم .... خیلی مطالعه کردم که چطور ترک کنم ... ولی وقتی فکرش ب سرم بزنه خیلی نمیتونم مقاومت کنم خیلی خسته شدم ... ازتون میخوام عواقب دنیوی و اخروی خودارضایی رو تو سایتتون بزارین ... خواهش میکنم کمکم کنید .. دعایی ...عملی .. ذکری بمن معرفی کنین تا بتونم کامل ترک کنم .... ممنونم خدا همه رو از همه گناهان حفظ کنه 
    سلام علیکم
    همینکه از این عمل بیزارید و دفعاتش را کم کرده اید نشانه ای بریا پیروزی و نصرت شماست.
    مراقبت و دوام نماز اول وقت بهترین عمل برای تقویت اراده است.
    در عین حال به این قسمت هم مراجعه کنید:
    http://313fadaii.blog.ir/category/%D9%81%D9%87
    سلام.من چندین بار خودارضایی کردم امابعدش پشیمان شدم و دوباره توبه کردم.و هی پشت سر هم گناه و توبه.اما العان تصمیم گرفتم واقعا توبه کنم.به نظر شما .خداوند مرا میبخشد
    سلام علیکم
    بله حتما
    هرگز نا امید نشوید
    سلام  دو سه سالی که با رفیقم از طریق پیام وزنگ زدن بهم حرفهای زشت وتحریک کننه میزنیم بارها توبه گ
    کردم اما دوباره انجامش دادم دیگه بخدا خسته شده ایا همینکه سمت گناه نرم خدا منو میبخشه؟
    سلام علیکم
    حتما
    سعی کنید کامل ترک کنید
    سلام و تشکر، ایا رابطه بدون دخول از پشت با همجنس هم لواط است و اگر نیست درجه گناه و نوع گناه چیست
    سلام علیکم
    بله و اسمش تفخیذه و البته از گناهان بزرگه
    برخی روایات این کار را هم لواط دانسته است.
    اگر مطرح کردیم چه کنیم
    سلام
    تکرار نکنید، دیگر مطرح نکنید
    با سلام و خسته نباشید. بنده مطلقه هستم ،با فردی مجرد آشنا شدم که ایشان به من ابراز علاقه کردند. متاسفانه با اینکه تجربه زیادی در زندگی داشتم چون سه سال بود بعد از جدایی که رابطه ای با هیچ مردی نداشتم و حتی با تزکیه نفس سعی کردم دست به عمل خود ارضایی نزنم ولی تنها بخاطر نیاز عاطفی به پاسخ این فرد جواب مثبت دادم. و با اینکه مدت زیادی از آشنایی ما نگذشته بود ایشان از نظر احساسی به من نزدیک شد. بغل و بوسه های زیاد و حتی کار به جایی رسید که ایشان  با اصرار بسیار مقابل بنده دست به خود ارضایی زد چون من اجازه دیدن بدن خودم و دست زدن را به ایشان ندادم. در تمام این مدت عذاب وجدان گناه گریبانم را گرفته بود چون حس می کردم بخاطر تقوایی که داشتم مورد عنایت خدا هستم و حالا در یک روز تمام حرمتم را شکستم. به ایشان گفتم از طریق خواندن دعای صیغه که در اینترنت موجود هست بنده را به مدت یک هفته به عقد خودشان در بیاورند تا همسر ایشان باشم و اگر کاری هم کرده بودیم قبلا وجهه ی خود را به عنوان همسر حفظ کند. آیا گناه من با این عقد پاک شده یا خیر؟ اگر نه این گناه چطور پاک می شود؟ چقدر باید صبر کنم تا خدا ببخشد؟
    سلام علیکم
    استغفار کنید
    خداوند بخشنده مهربان است
    فقط از صحت صیغه خود مطمئن شوید
    سلام،، من گناه خودارضایی رو چندین بار انجام دادم و الان واقعا پشیمون هستم و توبه کردم... ایا خدا توبه منو میپذیره؟؟
    سلام علیکم بله حتما

    سلام علیکم،و طیبه اله انفسکم که اینطوری با این راه چشم جوانها را روشن و از گناه های بعدی بواسطه ابلیس لعنته الله علیه جلوگیری می فرمایید. پیرامون سوال قبلی جسارتا نعوذ بالله ،که این گناه صغیره است،چون منهم یادم رفته بود بپرسم،عنایت بفرمایید اگر هست با یک بعله یا اگر نبود،خیر جواب بدهید. ببخشید وقت شما رو می گیریم.
    سلام علیکم
    از کبائر است
    این سوالی که این طرف که اسمش صدیقه تو تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۹۵
    کرده که عمل فلان در دهانه،جزو گناهان کبیره است یا صغیره؟بی زحمت اگر ممکنه با ادله توضیح بدین تا بدونیم
    زمانی که اهل بیت علیهم السلام گناهان کبیره رو معرفی می کردند عقل شیطان هم به این گناه نمی رسید.
    چون حیوانات هم این کار رو انجام نمیدن!
    به هر حال اصرار بر این گناهان کبیره است.
    افراد با عذاب وجدان بعد از توبه چه کنند؟در حالیکه از گناه پاک شده اند؟نسخه شفا بخش آن چیست؟
    سلام
    عذاب وجدان پاک کننده از گناه است.
    توسل و تضرع و گریه به درگاه خدا
    عذر میخام مقدمات لواط چیست ؟
    نگاه آلوده
    دوست شدن و معاشرت با افراد آلوده
    دیدن و خواندن مطالب آْوده
    راه دادن افکار آلوده به مغز
    و...
    سلام.من حدود15یا16سالگی بابرادرم(11یا12ساله)ازروی جهل ونادانی نه اینکه باتسلط عقلی اینم بگم هیچوقت به همجنس بازی علاقه نداشتم فقط نمیدونم چجوری شد. فقط کنارهم لخت شدیم وهمدیگررابغل کردیم واینکه دخول آلت صورتنگرفت...الان چن سال گذشته ومن کاملا توبه کردم وبرادرم به سن بلوغ رسیده آیالواط صورت گرفته؟وآیاگناهش فقط ماله من است یابرادرم راهم شامل میشود؟واینکه بایدازاوحلالیت بگیرم یانه؟؟
    سلام علیکم
    پناه بر خدا!!
     گرچه گناه و حرام است ولی لواط نیست
    توبه کافی است
    شخصی بوده که عمل شنیع حشفه در دهان را با اوکرده اند ،اما حالیه توبه نصوح کرده و کم نمیگذارد،لکن هنوز از عمل خود نادم است،ما نتوانستیم جواب راسخی به او بدهیم و حتی حکمی از کتب فقه به او نشان دادیم که عمل لواط صورت نگرفته ،از یک طرف چون حجب و حیا مانع بود حضورا مسئله را بپرسیم از شما جویا شدیم که این عمل قبیح چه حکمی دارد؟آیا از مقدمات لواط است یا خود لواط محسوب میشود یا هیچ کدام؟
    سلام علیکم
    لواط یعنی دخول آلت در دبر (پشت)
    غیر از آن گرچه حرام است اما لواط نیست
    آیا خداوند آبروی شخص توبه کننده را محفوظ میدارد؟و آیا راست است کسی که توبه حقیقی کند ماننده کسی است که انگار دست به گناه آلوده نکرده؟
    سلام بله حتما
    راست است اما کسی که گناه نکرده یک اولویت دارد و آن هم این است که ثواب گناه نکردن را برده است.
    باسلام وتشکر آیا فرد ملوط از لحاظ شرعی میتواند ازدواج کند؟ آیا کسی که با چنین فردی ازدواج میکند میتواند درخواست طلاق کند؟
    سلام علیکم
    هر کسی می تواند درخواست طلاق بدهد
    اما عیب شرعیی نیست که به بهانه آن طلاق صورت پذیرد.
    سلام من ی گناه کبیره رو چندین بار تکرار کردم و بعد توبه کردم دیگه خسته شدم از بس گناه کردوم و توبه. حال روحیم اصلا خوب نیست نمیدونم چیکار کنم.شرمم میاد با خدا صحبت کنم همش خودمو سرزنش میکنم دلم میخاد خلاص شم از این دنیا و گناه نکنم
    سلام ناامید نشید که ناامیدی از هر گناهی بزرگتره
    یا علی
    تفاوت گناه نکرده و توبه کننده در چیست
    توبه را ترک گناه در نظر می گیریم
    با تشکر
    سلام
    این است که از برکات و ثوابهای گناه نکردن محروم است.
    سلام پس این حدیث ها ک داریم ک بهشت به لواط دهنده حرام شده و آب دنیا لواط کننده رو پاک نمیکنه و جنب مهشور میشه چی میشن?
    سلام
    این احادیث در صورت توبه نکردن است.
    سلام
    خدا خیرتان بده که اینقدر تلاش می کنید تا از تبلیغ کنندگان باشید.
    من خیلی از این گناه ها کردم و الآن با خوندن این مطالب کمی متحول شدم.راستش من داشت حالم از گناه به هم می خورد که به این سایت اودم.
    امیدوارم دیگه با کمک خدا نه من و نه هیچ جوونی دست به چنین اعمالی بزنه.ای جوون اگه پیامم می بینی یه نصیحتی گوش کن :
    ((از دو مکان به سرعت بگریز تا گناه نکنی:1.اگر در جایی تنها هستی! 2.اگر با رفیقت در جایی تنها هستید!
    سلام علیکم
    بسیار خوشحال شدم از اینکه توانسته ام مفید باشم.
    خدا نگهدارتان باشد
    موفق باشید
    لطفا برای بخخشش گناهان همه مومنین دعا کنید . ان شاالله همه مورد مغفرت الهی قرار بگیریم .
    با سلام و خسته نباشید . من عمل لواط را از سن نوجوانی انجام دادم ولی متأسفانه این حس از کودکی دامنگیر من بود و همیشه مشکلاتی رو برای من بوجود آورده با توجه به اینکه همیشه ملوط واقع شده ام , و حالا با اینکه بیست و شش سال سن دارم از زندگی خودم و راهی که رفتم راضی نیستم . لطف کنید شرایط توبه برای ملوط را توضیح دهید . سپاسگزارم
    سلام
    شرایط توبه ملوط و لائط فرقی نمیکنه. پشیمانی از گناه و عزم بر ترک دائمی گناه همان توبه است.
    با سلام وتشکر زیاد از این تارنمای بسیار عالیتون.
    من خودم از کسایی بودم که بسیار گناه می کردم.
    به لطف خدا و وجود نازنین خانم فاطمه زهرا تصمیم به ترک گرفتم و الان چند وقته که پاکم و میلی به کار های بد گذشته ندارم.خدارو صد هزار مرتبه شکر که این نعمت بزرگ رو سر راه من قرار داد.امیدوارم همه جوون های مثل من هم روزی بشه که دست از ناپاکی ها بکشن و بدونن که آخر گناه همون ته جهنمه و آتش.
    این سایت شما به ما خیلی کمک میکنه و انگیزه مارو در این راه بسیار بالا می بره.باز هم سپاسگزارم از زحماتتون
    سلام علیکم
    الحمدلله
    ممنون 
    سلام علیکم
    خیلی ممنون
    یا علی
    التماس دعا
    سلام علیکم و رحمة الله
    ملتمس دعا
    یاحق
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    بسم الله الرحمن الرحیم
    حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام:
    الذُّنوبُ الدّاءُ، و الدَّواءُ الاستغِفارُ، و الشِّفاءُ أن لا تَعودَ.
    گناهان بیماری‎اند و دارو استغفار است و شفایش به این است که به گناه باز نگردند.
    با توجه به حدیث شریف بیماری جامعه ما و افراد آن گناه است و بدترین بیماری آن است که صاحب آن از وجودش مطلع نباشد یا آنرا بیماری نداند.
    سعی بنده این است که به عنوان یک طلبه علوم دینی به انجام وظیفه در جبهه جهاد جنگ نرم به معرفی مصادیق، ریشه ها و علل بروز گناهان، آثار و عواقب دنیوی و اخروی، معرفی راه های پیشگیری و درمان گناه بپردازم.
    در ضمن محوریت با بحثهای گناهان شایع و مبتلی به است.
    باشد که مرضی رضای پروردگار متعال و باعث خشنودی مولایمان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف واقع شود.
    موضوعات
    پیوندها

    طراح و مدیر سایت:سید محمد علوی زاده

    کپی برداری از مطالب با ذکر منبع و افزودن لینکش سایت باعث امتنان و مسرت است و بدون آن بلامانع.