گناه شناسی

سیصد و سیزده فدائی منجی انسانهایی هستند حلال زاده، با تربیتی درست، با ایمانی استوار چون کوه، دارای کسب حلال و گوش،چشم،زبان،شکم و دامن پاک

چند نکته درباره عمل منفور لواط

  • ۳۲۳۶ نمایش
  • حد لواط در قرآن

    حکم وضعی لواط بالغ با نابالغ

    حکم وضعی لواط دو نابالغ

    توبه از لواط

     

    حد لواط در قرآن

    آیا حد لواط در قرآن آمده است؟ حد لواط چیست؟

    در قرآن مجید زشتی این عمل و عظمت این گناه در آیات مربوط به داستان قوم لوط(ع) بیان شده است ونیز به عقیدة بعضی از مفسّران اشارة اجمالی در مورد حدّ آن در آیة 16 نساء دیده می شود, آنجا که می فرماید:  وَ الَّذانِ یَاتِیانِها مِنْکُمْ فَأذُوهُما فَاِنْ تابا وَ اصْلَحا فَاَعْرِضُوا عَنْهُما اِنَّ اللهِ کانَ تَوّاباً رحیماً  و کسانی که به سراغ آن کار زشت (لواط) می روند آنها را آزار دهید و اگر توبه کنند و خود را اصلاح نمایند از آنها در گذارید, زیرا خداوند توبه پذیر مهربان است .
    البته این در صورتی است که  الَّذانِ  اشاره به دو مرد, و ضمیر  یَاتیانِها  اشاره به لواط باشد, در حالی که این ضمیر به کلمة  فاحشه  بر می گردد که درآیة قبل آمده و اشاره به  زنا  است.
    به هر حال حدّ لواط و همجنس گرایی طبق روایات اسلامی, اعدام است در صورتی که دخول واقع شده باشد و اگر واقع نشده تازیانه است و روایات متعددی از پیشوایان معصوم _ علیهم السلام _ در این زمینه نقل شده است.[1] 

     

    حکم وضعی لواط بالغ با نابالغ

    شخصی پس از بلوغ با پسر بچه ای نابالغ, وطی (لواط ) کرده بعد خواهر او را گرفته است. پس از ازدواج متوجه می شود که ازدواج با او حرام بوده   اکنون تکلیف چیست؟

    همه مراجع (به جز تبریزی ): در فرض یاد شده, آن زن بر مرد حرام است و باید از اوجدا شود و نیاز به طلاق هم ندارد.[2]

     آیةاللَّه تبریزی: بنا بر احتیاط واجب زن بر مرد حرام است و باید از او جدا شود و بنا بر احتیاط طلاق هم بدهد. [3]

     

    حکم وضعی لواط دو نابالغ 

    اگر لواط کننده و لواط دهنده هر دو نابالغ باشند, آیا باز ازدواج با خواهر لواط دهنده حرام می شود؟
    آیات عظام امام, بهجت و نوری: آری, ازدواج با خواهر او حرام می شود. [4]
     
    آیات عظام تبریزی, صافی, فاضل و مکارم: خیر, ازدواج با خواهر او حرام نمی شود. [5]
     
    آیات عظام سیستانی و وحید: بنا بر احتیاط واجب, ازدواج با خواهر او حرام نمی شود. [6]

     

    توبه از لواط

    اگر کسی مرتکب گناهانی چون لواط و زنا شده باشد چگونه باید توبه کند؟

    اگر کسی مرتکب گناهی شود ولی پشیمان شده و به درگاه خداوند حقیقتا توبه نماید خداوند توبه او را می پذیرد. توبه راستین از گناهان آن است کهواقعا قصد بازگشت به آن گناه را نداشته باشد. خداوند متعال بارها در قرآن مجید وعده غفران به تائبان داده است و حتی گناهکاران را فرمان به مأیوس نشدن از رحمت خویش داده است. چنان چه در آیه 53 سوره زمر می فرماید: به آن بندگانم که در گناه کردن بر نفس خویش اسراف کرده اند بگو هرگز از رحمت بی منتهای خدا ناامید مباشید البته خداوند همه گناهان شما را خواهد بخشید که او خدایی بسیار آمرزنده و مهربان است. همچنین می توان آیات 135آل عمران و 48 نسا را به دقت ملاحظه نمایید. البته در مواردی که عملی نیاز به قضا یا پرداخت کفاره و امثال آن دارد, باید به این وظایف نیز عمل شود.

    برای توبه از لواط وزنا :همین مقدار که میان خود و خدا توبه کند کافی است مگر اینکه صدمه بدنی پیش آید ویا شکایتی انجام بپذیرد.

     

    آیا گناه لواط قابل بخشش است ؟

    هیچ گناهی غیر قابل بخشش نیست. إِنَّ اَللَّهَ یَغْفِرُ اَلذُّنُوبَ جَمِیعاً [7] 

    خداوند همه گناهان را می بخشد. بنابر این با عزم جدی به ترک گناه و استغفار به درگاه خداوند, مطمئن باشید خداوند گناه شما را می بخشد. تقیّد شما به انجام واجبات , کاری ارزنده است  چرا که نیکی ها زمینه را بر بدی ها تنگ خواهد کرد. قرآن می فرماید:  نماز را در دو طرف روز و شبانگاه (نمازهای یومیه) به جای آور, همانا که خوبی ها بدی ها را از بین می برد[8] .ضمناً هرگز گناه خود را برای کسی بازگو نکنید و فقط با خداوند راز و نیاز کرده و از او آمرزش بخواهید که او آمرزنده ای مهربان است.

     

     

    [1] . پیام قرآن ج 10, حضرت آیت الله مکارم شیرازی و سایر همکاران

    [2] . امام, نوری و مکارم, تعلیقات علی العروة, النکاح, فصل 4, م 21   فاضل, جامع المسائل, ج 1, س 1456   صافی, جامع الاحکام, ج 2, س 1370 و 1388   دفتر: سیستانی, بهجت, وحید و خامنه ای.

    [3] . منهاج الصالحین, ج 2, م 1259 و توضیح المسائل, م 2414.

    [4] . امام و بهجت, توضیح المسائل مراجع, م 2405   نوری, توضیح المسائل, م 2401.

    [5] . مکارم, تبریزی و صافی, توضیح المسائل مراجع, م 2405   فاضل, توضیح المسائل مراجع, م 2405 و جامع المسائل, ج 1 س 1455 و 1456.

    [6] . سیستانی, توضیح المسائل مراجع, م 2405   وحید, توضیح المسائل, م 6924.

    [7] . (53:39)

    [8] . سوره هود, آیه 114

    اللهم عجل ولیک الفرج. من چند وقت یه بار یه دور داخل سایت های مختلف میزنم از کلماتی همچون سکس دختر فراری همجنسباز پسر سکس........ وای به حال بچه هایی که توی خانواده هاش کنترلی روی اونها ندارن. و به راحتی توی اینترنت دور میزنن آخرش هم هزار گناه و این میشه شروع فساد من که بچه ندارم اما با توجه به کارم با بچه ها سر و کار دارم بهشون تذکر میدم که از فضای مجازی درست استفاده کنن خواهشن اگه فرزندانتان اینترنت در اختیار دارن کنترل زیادی روی انها داشته باشید برای مثال کامپیوتر را در جایی مثل پذیرایی قرار دهید که رفت وآمد زیاده و چند دقیقه یک بار به آن سر بزنید.صلوات
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    بسم الله الرحمن الرحیم
    حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام:
    الذُّنوبُ الدّاءُ، و الدَّواءُ الاستغِفارُ، و الشِّفاءُ أن لا تَعودَ.
    گناهان بیماری‎اند و دارو استغفار است و شفایش به این است که به گناه باز نگردند.
    با توجه به حدیث شریف بیماری جامعه ما و افراد آن گناه است و بدترین بیماری آن است که صاحب آن از وجودش مطلع نباشد یا آنرا بیماری نداند.
    سعی بنده این است که به عنوان یک طلبه علوم دینی به انجام وظیفه در جبهه جهاد جنگ نرم به معرفی مصادیق، ریشه ها و علل بروز گناهان، آثار و عواقب دنیوی و اخروی، معرفی راه های پیشگیری و درمان گناه بپردازم.
    در ضمن محوریت با بحثهای گناهان شایع و مبتلی به است.
    باشد که مرضی رضای پروردگار متعال و باعث خشنودی مولایمان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف واقع شود.
    موضوعات
    پیوندها

    طراح و مدیر سایت:سید محمد علوی زاده

    کپی برداری از مطالب با ذکر منبع و افزودن لینکش سایت باعث امتنان و مسرت است و بدون آن بلامانع.