گناه شناسی

سیصد و سیزده فدائی منجی انسانهایی هستند حلال زاده، با تربیتی درست، با ایمانی استوار چون کوه، دارای کسب حلال و گوش،چشم،زبان،شکم و دامن پاک

گفتگوی خودمانی با خدا

  • ۷۸۱ نمایش
  • گفتم: غیر از تو کسی رو ندارم

    گفتی: َنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ   
    ما از رگ گردن به انسان نزدیک‌تریم (ق/16)
     
    گفتم: ولی انگار اصلا منو فراموش کردی!
    گفتی: فَاذْکُرُونِی أَذْکُرْکُمْ     
    منو یاد کنید تا یاد شما باشم (بقره/152)
     
    گفتم: تا کی باید صبر کرد؟
    گفتی: وَمَا یُدْرِیکَ لَعَلَّ السَّاعَةَ تَکُونُ قَرِیبًا   
    تو چه می‌دونی! شاید موعدش نزدیک باشه (احزاب/63)
     
    گفتم: تو بزرگی و نزدیکت برای منِ کوچیک خیلی دوره! تا اون موقع چیکار کنم؟
    گفتی:وَ اتَّبِعْ ما یُوحی إِلَیْکَ وَ اصْبِرْ حَتّی یَحْکُمَ اللّهُ
    کارایی که بهت گفتم انجام بده و صبر کن تا خدا خودش حکم کنه (یونس/109)
     
    گفتم: خیلی خونسردی! تو خدایی و صبور! من بنده‌ات هستم و ظرف صبرم کوچیک... یه اشاره‌ کنی تمومه!
    گفتی:عَسَى أَن تُحِبُّواْ شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّکُمْ  
    شاید چیزی که تو دوست داری، به صلاحت نباشه (بقره/216)
     
    گفتم: انا عبدک الضعیف الذلیل...  اصلا چطور دلت میاد؟
    گفتی: إِنَّ اللَّهَ بِالنّاسِ لَرَءوفٌ رَحیمٌ
    .:: خدا نسبت به همه‌ی مردم - نسبت به همه - مهربونه (بقره/143) ::.
     
    گفتم: دلم گرفته
    گفتی: بِفَضْلِ اللّهِ وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَلِکَ فَلْیَفْرَحُواْ
    (مردم به چی دلخوش کردن؟!) باید به فضل و رحمت خدا شاد باشن (یونس/58)
     
    گفتم: اصلا بی‌خیال! توکلت علی الله
    گفتی: إِنَّ اللّهَ یُحِبُّ الْمُتَوَکِّلِینَ.
    خدا اونایی رو که توکل می‌کنن دوست داره (آل عمران/159)
     
    گفتم: خیلی چاکریم!
    ولی این بار، انگار گفتی: حواست رو خوب جمع کن! یادت باشه که:
    وَمِنَ النَّاسِ مَن یَعْبُدُ اللَّهَ عَلَىٰ حَرْفٍ ۖ فَإِنْ أَصَابَهُ خَیْرٌ اطْمَأَنَّ بِهِ ۖ وَإِنْ أَصَابَتْهُ فِتْنَةٌ انقَلَبَ عَلَىٰ وَجْهِهِ خَسِرَ الدُّنْیَا وَالْآخِرَةَ ۚ
    بعضی از مردم خدا رو فقط به زبون عبادت می‌کنن. اگه خیری بهشون برسه، امن و آرامش پیدا می‌کنن و اگه بلایی سرشون بیاد تا امتحان شن، رو گردون میشن. خودشون تو دنیا و آخرت ضرر می‌کنن (حج/11)
     
    گفتم: چقدر احساس تنهایی می‌کنم
    گفتی: فَإِنِّی قَرِیبٌ 
    من که نزدیکم (بقره/۱۸۶)
     
    گفتم: تو همیشه نزدیکی؛ من دورم... کاش می‌شد بهت نزدیک شم
    گفتی:  وَاذْکُر رَّبَّکَ فِی نَفْسِکَ تَضَرُّعًا وَخِیفَةً وَدُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُدُوِّ وَالآصَالِ    
    هر صبح و عصر، پروردگارت رو پیش خودت، با خوف و تضرع، و با صدای آهسته یاد کن (اعراف/۲۰۵)
     
    گفتم: این هم توفیق می‌خواهد!
    گفتی:أَلَا تُحِبُّونَ أَن یَغْفِرَ اللَّهُ لَکُمْ  
    دوست ندارید خدا ببخشدتون؟! (نور/۲۲)
     
    گفتم: معلومه که دوست دارم منو ببخشی
    گفتی:  اسْتَغْفِرُواْ رَبَّکُمْ ثُمَّ تُوبُواْ إِلَیْهِ   
      پس از خدا بخواید ببخشدتون و بعد توبه کنید (هود/۹۰)
     
    گفتم: با این همه گناه... آخه چیکار می‌تونم بکنم؟
    گفتی: أَلَمْ یَعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ هُوَ یَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبَادِهِ    
    مگه نمی‌دونید خداست که توبه رو از بنده‌هاش قبول می‌کنه؟! (توبه/۱۰۴)
     
    گفتم: دیگه روی توبه ندارم
    گفتی:  اللَّهِ الْعَزِیزِ الْعَلِیمِ غَافِرِ الذَّنبِ وَقَابِلِ التَّوْبِ  
    (ولی) خدا عزیزه و دانا، او آمرزنده‌ی گناه هست و پذیرنده‌ی توبه (غافر/۲-۳)
     
    گفتم: با این همه گناه، برای کدوم گناهم توبه کنم؟
    گفتی: إِنَّ اللّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعاً
    خدا همه‌ی گناه‌ها رو می‌بخشه (زمر/۵۳)
     
    گفتم: یعنی بازم بیام؟ بازم منو می‌بخشی؟
    گفتی:وَمَن یَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ اللّهُ
    به جز خدا کیه که گناهان رو ببخشه؟ (آل عمران/۱۳۵)
     
    گفتم: نمی‌دونم چرا همیشه در مقابل این کلامت کم میارم! آتیشم می‌زنه؛ ذوبم می‌کنه؛ عاشق می‌شم ...  توبه می‌کنم
    گفتی:إِنَّ اللّهَ یُحِبُّ التَّوَّابِینَ وَیُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِینَ.  
    خدا هم توبه‌کننده‌ها و هم اونایی که پاک هستند رو دوست داره (بقره/۲۲۲)
    ناخواسته گفتم: الهی و ربی من لی غیرک
    گفتی: أَ لَیْسَ اللَّهُ بِکافٍ عَبْدَهُ   
    خدا برای بنده‌اش کافی نیست؟ (زمر/۳۶)

    گفتم: در برابر این همه مهربونیت چیکار می‌تونم بکنم؟
    گفتی:
    یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْکُرُوا اللَّهَ ذِکْرًا کَثِیرًاوَسَبِّحُوهُ بُکْرَةً وَأَصِیلًاهُوَ الَّذِی یُصَلِّی عَلَیْکُمْ وَمَلَائِکَتُهُ لِیُخْرِجَکُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَکَانَ بِالْمُؤْمِنِینَ رَحِیمًا 
    .:: ای مؤمنین! خدا رو زیاد یاد کنید و صبح و شب تسبیحش کنید. او کسی هست که خودش و فرشته‌هاش بر شما درود و رحمت می‌فرستن تا شما رو از تاریکی‌ها به سوی روشنایی بیرون بیارن. خدا نسبت به مؤمنین مهربونه (احزاب/۴۱-۴۳)

    چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۹۵ , ۲۰:۵۴ ❤منتـــظر المـهـدی❤
    وبتون بی نهایت بی نظیر ه تشکر از زحمات مهدوی تون اجرتون با امام زمان ارواحنا فداه
    سلام علیکم
    حتما می تونید منشر کنید
    خوشحال میشم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    بسم الله الرحمن الرحیم
    حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام:
    الذُّنوبُ الدّاءُ، و الدَّواءُ الاستغِفارُ، و الشِّفاءُ أن لا تَعودَ.
    گناهان بیماری‎اند و دارو استغفار است و شفایش به این است که به گناه باز نگردند.
    با توجه به حدیث شریف بیماری جامعه ما و افراد آن گناه است و بدترین بیماری آن است که صاحب آن از وجودش مطلع نباشد یا آنرا بیماری نداند.
    سعی بنده این است که به عنوان یک طلبه علوم دینی به انجام وظیفه در جبهه جهاد جنگ نرم به معرفی مصادیق، ریشه ها و علل بروز گناهان، آثار و عواقب دنیوی و اخروی، معرفی راه های پیشگیری و درمان گناه بپردازم.
    در ضمن محوریت با بحثهای گناهان شایع و مبتلی به است.
    باشد که مرضی رضای پروردگار متعال و باعث خشنودی مولایمان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف واقع شود.
    موضوعات
    پیوندها

    طراح و مدیر سایت:سید محمد علوی زاده

    کپی برداری از مطالب با ذکر منبع و افزودن لینکش سایت باعث امتنان و مسرت است و بدون آن بلامانع.