گناه شناسی

سیصد و سیزده فدائی منجی انسانهایی هستند حلال زاده، با تربیتی درست، با ایمانی استوار چون کوه، دارای کسب حلال و گوش،چشم،زبان،شکم و دامن پاک

توبه از همجنس بازی

  • ۴۸۲۰ نمایش
  • پرسش: من چند سال پیش لواط کردم، عذاب وجدان داره من و دیوانه می کند؛ من باید چیکار کنم از این عذاب وجدان راحت شوم؟ آیا توبه کنم قبول می شود؟

    پاسخ اجمالی:

    عذابهای ذکر شده در آیات و روایات برای شخص همجنس باز مخصوص کسانیست که توبه نکرده اند.

    پشیمانی و عذاب وجدان شما نشانه توبه شماست و در صورت توبه واقعی و تصمیم قطعی به عدم بازگشت به گناه خداوند یقینا شما را خواهد آمرزید.

    به درگاه خدا استغفار کنید و اعمال صالح انجام دهید تا نه تنها گناهتان آمرزیده بلکه تبدیل به حسنه شود.

    «إِلاَّ مَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ عَمَلاً صالِحاً فَأُوْلئِکَ یُبَدِّلُ اللَّهُ سَیِّئاتِهِمْ حَسَناتٍ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِیماً؛

     مگر کسانى که توبه کنند و ایمان آوردند و عمل صالح انجام دهند که خداوند گناهان آنان را به حسنات تبدیل مى‏کند؛ و خداوند همواره آمرزنده و مهربان است». (فرقان 70 )

    • ضمناً هرگز گناه خود را براى کسى بازگو نکنید و فقط با خداوند راز و نیاز کرده و از او آمرزش بخواهید که او آمرزنده‏ اى مهربان است و توبه کنندگان را دوست دارد.

    پاسخ تفصیلی:

    لواط از گناهان بزرگ است و شخصى که مرتکب این عمل شنیع مى‏ شود از نظر خدا و رسول او و ملائکه مورد لعنت واقع مى‏شود و اگر در حال بلوغ و یا اختیار اراده و عقل مرتکب این عمل شده باشد و بدون توبه واقعى مرده باشد عذاب او شدید خواهد بود. پیامبر اکرم(ص) مى‏فرماید: «وقتى که لواط کننده در قبر نهاده شد بیشتر از سه روز باقى نمى‏ماند و خداوند او را میان قوم هلاک شده لوط پرتاب مى‏کند و روز قیامت هم با آن قوم ستمکار محشور مى‏شود»، (میزان‏ الحکمه ج11 ص 5369).
    ولی این در مورد کسی است که موفق به توبه نشود، به طور کلی اگر کسى مرتکب گناهى شود ولى پشیمان شده و به درگاه خداوند حقیقتا توبه نماید خداوند توبه او را مى پذیرد. توبه راستین از گناهان آن است که واقعا قصد بازگشت به آن گناه را نداشته باشد. خداوند متعال بارها در قرآن مجید وعده غفران به تائبان داده است و حتى گناهکاران را فرمان به مأیوس نشدن از رحمت خویش داده است. چنان چه در آیه 53 سوره زمر مى‏فرماید: به آن بندگانم که در گناه ‏کردن بر نفس خویش اسراف کرده‏اند بگو هرگز از رحمت بى‏منتهاى خدا ناامید مباشید؛ البته خداوند همه گناهان شما را خواهد بخشید که او خدایى بسیار آمرزنده و مهربان است. همچنین مى ‏توان آیات (135)آل عمران و (48)نسا را به دقت ملاحظه نمایید.
    دوست عزیز، هر گناهی با توبه پاک می شود و خداوند بخشنده و مهربان است. ان الله یغفر الذنوب جمیعا ; خداوند همه گناهان را می آمرزد.
    در برخى موارد مانند غیبت و تهمت طلب رضایت از غیبت شونده نیز در صورت امکان لازم است، ولى در مورد گناهانى همچون زنا و لواط، پشیمانى واقعی، تصمیم بر عدم تکرار و طلب مغفرت از خداوند براى توبه کافى است.
    در آیه 70 سوره فرقان بیان شده است: «إِلاَّ مَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ عَمَلاً صالِحاً فَأُوْلئِکَ یُبَدِّلُ اللَّهُ سَیِّئاتِهِمْ حَسَناتٍ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِیماً؛مگر کسانى که توبه کنند و ایمان آوردند و عمل صالح انجام دهند که خداوند گناهان آنان را به حسنات تبدیل مى‏کند؛ و خداوند همواره آمرزنده و مهربان است».
    ضمناً هرگز گناه خود را براى کسى بازگو نکنید و فقط با خداوند راز و نیاز کرده و از او آمرزش بخواهید که او آمرزنده‏اى مهربان است و توبه کنندگان را دوست دارد.

    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام 
    ****** **** ** *** ** * **** **** *** *** ** ** *

    من لوق العاده پشیمانم آیا خدا گناه من رو میبخشه ؟؟
    سلام علیکم
    ان شاءالله توبه تان مقبول است
    پشیمانی و عدم رجوع به گناه یعنی توبه
    سلام بنده از. بجکى حس هم جنس کرایی را داشته ام ولى با استمرار دعا و انجام واجبات و مستحبات تا حدودى توانستم مرتکب نشوم ولى 
     فکر شوم همیشه همراه ممن بود تا اینکه با یک. کانال اشنا شدم و متاسفانه منى که از دریا عبور کرده بودم در استکانى اب غرق شدم تا حدى که عاشق هم جنس خودم شدم ولى میل به نزدیکى ندارم فقط با هم بودن ولى از طرف دیکه همش احساس کناه میکنم و خودمو شرمنده ى خدا  و جهارده معصوم میدونم واى بر من تو هزار راه دنیا قرار کرفتم سر در کمم تو رو خدا کمکم کنید خیییلى دارم افسرده میشم
    سلام
    شما سعی کنید همان فکرتان را کنترل کنید مدیریت کنید با مشغول کردن به کارها و مطالعات و افکار مفید.
    با سلام 
    یکی از دوستان من در دوران جاهلیت با دختران هم جنس بازی میکرده
    خود ارضایی نیز میکرده
    گاهی برای خود ارضایی از خواهر کوچک ترش استفاده ی غیر مستقیم میکرده (از روی لباس و ب صورتی ک خواهرش متوجه نمیشده)
    تنها باری ک از خواهرش استفاده مستقیم بوده در مکیدن قسمت بالا تنه بوده که هم خواهرش اورا  و هم او خواهرش را
    اما او واقعا نمیدانسته که کارش گناه است و فکر میکرده ک از لحاظ بزرگ تر ها فقط زشت است زیرا۱۳سال بیشتر نداشته
    بعد از هر بار جاری شدن منی غسل نیز نمیکرده چون نمیدانسته
    وقتی ک فهمید سعی کرد ک گناهش را ترک کند
    همه را ب جز خود ارضایی ترک کرد
    خوشبختانه الان تمام گناهان جنسی اش را ترک کرده
    اما حکم توبه و نماز و روزه اش را نمیداند
    لطفا راهنمایی کنید
    سلام علیکم
    استفتا از مقام معظم رهبری:
    س 787: شخصی چندین سال عادت به استمناء در ماه رمضان و غیر آن داشته است، نماز و روزه او چه حکمی دارد؟
    ج: استمناء مطلقاً حرام است و اگر منجر به خروج منى شود، موجب غسل جنابت هم مى‏شود، و اگر این عمل در حال روزه در روز ماه رمضان صورت بگیرد، در حکم افطار عمدى با حرام است، و اگر نماز و روزه را با حالت جنابت و بدون غسل و تیمم انجام دهد، نماز و روزه‏اش باطل و قضاى آنها واجب است.
    می توانید مجددا از مرجع تقلید خودتان برای امکان اختلاف فتوا استفتا کنید.
    آیا عمل ساک زدن بین دو مرد هم از کبایر است و اگر هست به چه عنوان در لیست گناهان کبیره ذکر شده؟لطف بفرمایید با منبع و ماخذ جواب بدهید.
    این عمل ننگین در زمان پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله هنوز به فکر بشر آن روزی خطور نکرده بوده!
    در احادیث به این مورد بر نخورده ام اما ظاهرا حکم تفخیذ(لاپایی) یا شاید هم استمناء را داشته باشد که هر دو از کبائرند و مرتکب آن تنبیه می شود.
    من وقتی سوم دبستان بودم به اجبار پسری تقریبا 15 ساله این عمل را انجام دادم اما فقط نگاه کردیم ودست زدیم  من الان 11 سال دارم وپشیمان واین موضوع را با چند تا از دوستانم مطرح کردم چه کنم

    سلام
    توبه یعنی ترک و عدک بازگشت به گناه!
    تکرار نکنید، دیگر باکسی مطرح نکنید
    بردران دینی لطفا اگر گناه کرده اید جوری از آن نگویید که موجب شهوت دیگران شود
    با سلام و خسته نباشید
    من پسری 30ساله هستم ومجرد حدودا 16سال پیش باهام لواط شد ولی نمیدونستم اصلا لواط چیه
    تا شش سال پیش که دوباره با یه همسن خودم لواط کردم (البته اون باممن لواط کرد) چندین دفعه
    الان توبه کردم و پشیمان هستم ولی نیروی شهوت همچنان درونم موج میزند, چندین براهم ب مشهد رفتم و دوباره توبه کردم ولی از ته دل هنوز شک دارم که آیا توبه ام قبول? شده یا نه؟
    لطفا راهنمایی, کنید
    سلام علیکم
    پشیمانی و عزم و اراده برای ترک همیشگی گناه همان توبه است.
    تلاش کنید ان شاءالله خداوند دستتان را خواهد گرفت.
    مبا حث مربوط به توبه را در وبلاگ بخوانید.
    سلام یکی از دوستانم این گناه شنیع رو انجام میداده از دوستامون ه چند نفری از این کاراش مطلع بودیم.اما اون واقعا عوض شد خیلی تغییر کرد.به طوری که هرکس نمیشناختش ارزو میکرد مثل ان باشه بچه مسجدی ومذهبی و خلاصه واقعا تبه کرده ود.هروقت اون خاطرات گذشته رو پیشش تعریف میکن ناراحت میشد.این اخرا هم بقدری خوب شده که دیگه کسی جرات نمیکنه پیشش از اون حرفا بزنه.یعنی رفقاش همه اون گناهو ترک کردن ولی همشون مذهبی نشدن.خلاصه چندوقتیه که میگه خیلی دوست داره بره حوزه و درس دین بخونه خیلی دغدغه مند شه ولی میگه از گذشته خودش میترسه.میترسه با رفتنش به ابروی لباس پیامبر خدشه ای وارد کنه یا فکر میکنه که چنین شخصی با چنین گذشته ای اصلا جاش تو حوزه نیست ولی خیلی علاقه داره.
    حالا من میخام کمکش کنم .میخوام بدونم رفتنش به حوزه مشکل شرعی داره یان.عیبی داره بره یا بهتره که نه؟
    شما بگین تکلیف یه چنین کسی که بقول خودش مستحق این بوده که حد برش جاری بشه ودیگه نمیتونه امام جماعت وایسه میتونه بره حوزه یانه.باتشکر.فقط اگر امکان داره سریع جواب بدین.زیاد وقت نداره.باتشکر
    سلام علیکم
    هیچ مشکلی نداره.
    هر کسی که گناهش در دادگاه اسلامی ثابت بشه مستحق حده نه هر گناهکار.
    با سلام من 25 سال پیش وقتی 15 یا 16 سال داشتم و هیچ علم و آگاهی از گناه و کار بد نداشتم با دو پسرنوجوان 10 ساله ارتباط جنسی بدون دخول داشتم و از آن موقع تاکنون حتی به این عمل زشت حتی فکر هم نکرده ام و از سال دوم دبیرستان تاکنون نماز و روزه و دیگر کارهای خیر انجام داده ام ولی نمی دانم آیا توبه ام پذیرفته شده است یا نه ؟ و به خدا همیشه و در همه حال ناراحت هستم لطفا" به من بگویید آیا لازم است از آنها حلالیت بطلبم ؟ چکار کنم که این ناراحتی و غصه من از بین برود ؟ 
    با سلام و احترام
    آیه 222 سوره بقره: إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ التَّوَّابِینَ وَیُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِینَ.
    عمل شما نیاز به طلب حلالیت ندارد،
    توبه و استغفار کفایت میکند!
    یا حق
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    بسم الله الرحمن الرحیم
    حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام:
    الذُّنوبُ الدّاءُ، و الدَّواءُ الاستغِفارُ، و الشِّفاءُ أن لا تَعودَ.
    گناهان بیماری‎اند و دارو استغفار است و شفایش به این است که به گناه باز نگردند.
    با توجه به حدیث شریف بیماری جامعه ما و افراد آن گناه است و بدترین بیماری آن است که صاحب آن از وجودش مطلع نباشد یا آنرا بیماری نداند.
    سعی بنده این است که به عنوان یک طلبه علوم دینی به انجام وظیفه در جبهه جهاد جنگ نرم به معرفی مصادیق، ریشه ها و علل بروز گناهان، آثار و عواقب دنیوی و اخروی، معرفی راه های پیشگیری و درمان گناه بپردازم.
    در ضمن محوریت با بحثهای گناهان شایع و مبتلی به است.
    باشد که مرضی رضای پروردگار متعال و باعث خشنودی مولایمان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف واقع شود.
    موضوعات
    پیوندها

    طراح و مدیر سایت:سید محمد علوی زاده

    کپی برداری از مطالب با ذکر منبع و افزودن لینکش سایت باعث امتنان و مسرت است و بدون آن بلامانع.