گناه شناسی

سیصد و سیزده فدائی منجی انسانهایی هستند حلال زاده، با تربیتی درست، با ایمانی استوار چون کوه، دارای کسب حلال و گوش،چشم،زبان،شکم و دامن پاک

نتیجه تماشای فیلم‌ مستهجن!

  • ۱۷۱۰ نمایش
  • یافته‌های حاصل نشان می‌دهد حجم ماده خاکستری هسته کودات سمت راست، ورقه striatum مغز با تماشای زیاد فیلم مستهجن کم‌تر می‌شود. افزون بر این، زمانی که فیلم مستهجن به شرکت‌کنندگان نشان داده شد، ام آر آی‌ها کاهش کارکرد بخشی از مغز را نشان داد.

    به گزارش گناه شناسی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ،از ایسنا، دانشمندان «موسسه تکامل انسان» ماکس پلانک در برلین پژوهش خود را بر روی 64 مرد بین 21 تا 45 سال انجام دادند.

    به این افراد گفته شد که چنین مطالعه علمی شامل اندازه‌گیری‌ تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (ام آر آی) است. بعدها به آن‌ها طی تماسی تلفنی اعلام شد که فیلم مستهجن بخشی از تحقیق خواهد بود با این حال، هیچ یک از آن‌ها از این مطالعه انصراف نداد.

    تماشای فیلم مستهجن
    شرکت‌کنندگان پرسش‌نامه‌هایی را پر کردند و میزان تماشای فیلم‌های مستهجن توسط خودشان را مشخص کردند. پاسخ‌های دریافتی نشان داد این اشخاص اندکی بیش از چهار ساعت در هفته را به تماشای چنین فیلم‌هایی اختصاص می‌دهند. سپس هنگامی که به آن‌ها تصاویر واضح فیلم‌ مستهجن به همراه تصاویر غیرمستهجن افرادی در حال ورزش‌کردن، نشان داده شد، مغز سوژه‌ها با فناوری ام آر آی اسکن ‌شد.

    یافته‌های حاصل نشان می‌دهد حجم ماده خاکستری هسته کودات سمت راست ، ورقه striatum مغز با تماشای زیاد فیلم مستهجن کم‌تر می‌شود. افزون بر این، زمانی که فیلم مستهجن به شرکت‌کنندگان نشان داده شد، ام آر آی‌ها کاهش کارکرد بخشی از مغز را نشان داد که انگیزه را پردازش می‌کند.


    تماشای فیلم مستهجن

    با این حال هنوز این پرسش برای دانشمندان مطرح است که آیا مردان با striatum کمتر به دنبال تماشای فیلم‌های مستهجن هستند یا این که تماشای چنین فیلم‌هایی مغز را کوچک‌تر می‌کند.


    به گفته این محققان، افراد دارای حجم پایین‌تر striatum به محرک خارجی‌تری برای تجربه‌کردن لذت نیاز دارند و بنابراین ممکن است از فیلم ‌مستهجن در این زمینه استفاده کنند که این امر احتمالا به نوبه خود به مصرف بیشتر چنین فیلم‌ها می‌انجامد.

    پایان

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    بسم الله الرحمن الرحیم
    حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام:
    الذُّنوبُ الدّاءُ، و الدَّواءُ الاستغِفارُ، و الشِّفاءُ أن لا تَعودَ.
    گناهان بیماری‎اند و دارو استغفار است و شفایش به این است که به گناه باز نگردند.
    با توجه به حدیث شریف بیماری جامعه ما و افراد آن گناه است و بدترین بیماری آن است که صاحب آن از وجودش مطلع نباشد یا آنرا بیماری نداند.
    سعی بنده این است که به عنوان یک طلبه علوم دینی به انجام وظیفه در جبهه جهاد جنگ نرم به معرفی مصادیق، ریشه ها و علل بروز گناهان، آثار و عواقب دنیوی و اخروی، معرفی راه های پیشگیری و درمان گناه بپردازم.
    در ضمن محوریت با بحثهای گناهان شایع و مبتلی به است.
    باشد که مرضی رضای پروردگار متعال و باعث خشنودی مولایمان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف واقع شود.
    موضوعات
    پیوندها

    طراح و مدیر سایت:سید محمد علوی زاده

    کپی برداری از مطالب با ذکر منبع و افزودن لینکش سایت باعث امتنان و مسرت است و بدون آن بلامانع.