گناه شناسی

سیصد و سیزده فدائی منجی انسانهایی هستند حلال زاده، با تربیتی درست، با ایمانی استوار چون کوه، دارای کسب حلال و گوش،چشم،زبان،شکم و دامن پاک

خلایق هر چه لایق !!!

  • ۱۴۶۴ نمایش
  • زنان بی حیا و خائن لایق مردان بی غیرت !!!


    الْخَبِیثَاتُ لِلْخَبِیثِینَ وَالْخَبِیثُونَ لِلْخَبِیثَاتِ وَالطَّیِّبَاتُ لِلطَّیِّبِینَ وَالطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّبَاتِ ( سوره : النور آیه : 26)

    «زنان پلید (از نظر فساد اعتقاد و اخلاق و عمل) براى مردان پلید، و مردان پلید براى زنان پلیدند (به اقتضاى جاذبه ذاتى نارى همدیگر را مى‏ یابند) و زنان پاک (از فساد اعتقاد و اخلاق و عمل) براى مردان پاک، و مردان پاک براى زنان پاکند (طبق جاذبه فطرى نورى یکدیگر را مى ‏یابند)»

    توضیح:

    این آیه یک اصل کلّى را مطرح مى‏ کند و معنایش این نیست که اگر مردى یا زنى خوب بود حتماً همسرش نیز خوب و مشمول مغفرت و رزق کریم و اهل بهشت است. زیرا قرآن ملاک را ایمان و تقوا و عمل صالح مى‏ داند و لذا با اینکه حضرت نوح و لوط طیب بودند همسرانشان از خبیثات و دوزخى‏ اند.

    کلمه‏ ى «طیب» به معناى دلپسند و مطلوب است و در قرآن در توصیف مال، ذرّیه، فرزند، کلام، شهر، همسر، غذا و رزق، باد، مسکن، فرشته، درخت و تحیّت آمده است و در مقابل آن کلمه‏ى «خبیث» است که آن هم براى مال، انسان، همسر، سخن، عمل و شجره به عنوان وصف مطرح شده است.


    این آیه را چند نوع مى ‏توان معنا کرد:

    الف: با توجّه به آیات قبل که درباره‏ تهمت به زنان پاکدامن و ماجراى افک بود و با توجّه به جمله: «مُبَرَّؤُنَ مِمَّا یَقُولُونَ»، معناى آیه آن است که کلمات خبیث مثل تهمت و افترا، شایسته افراد خبیث و سخنان پاک شایسته‏ ى افراد پاک است.

    ب: ممکن است مراد آیه بیان یک حکم شرعى باشد که ازدواج پاکان با ناپاکان ممنوع است.

    نظیر آیه اوّل سوره نور که مى‏فرمود: «الزَّانِی لا یَنْکِحُ إِلَّا زانِیَةً» مرد زناکار جز زن زناکار را به همسرى نگیرد، همان گونه که در روایتى امام باقر (علیه السلام) این معنا را تأیید مى‏کند.

    ج: ممکن است مراد آیه همسویى فکرى، عقیدتى، اخلاقى و به اصطلاح هم‏شأن و هم‏کفو بودن در انتخاب همسر باشد. یعنى هر کس بطور طبیعى به سراغ همفکر خود مى ‏رود.

              ذرّه‏ اى که در همه ارض و سماست             جنس خود را همچو کاه و کهرباست‏

             ناریان مر ناریان را جاذبند             نوریان مر نوریان را طالبند

    طبع افراد پلید آن است که به سراغ پلیدی‏ها مى‏ روند بر عکس افراد خوب که به سراغ خوبی‏ها مى ‏روند. «الْخَبِیثاتُ لِلْخَبِیثِینَ ... الطَّیِّباتُ لِلطَّیِّبِینَ»
    منبع: تفسیر نور
    بسیار عالی بود و پرمحتوا جناب علوی زاده خداقوت و تشکر
    http://tlogo.sub.ir/
    آیا می دانید داشتن یک لوگوی جذاب باعث افزایش بازدید وبلاگ و در نتیجه باعث افزایش نظرات می شود.
    طراحی لوگو فقط با دوهزارتومان.

    سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/node/44448
    ما را از بروزرسانی خود آگاه
    و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
    یا علی

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    بسم الله الرحمن الرحیم
    حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام:
    الذُّنوبُ الدّاءُ، و الدَّواءُ الاستغِفارُ، و الشِّفاءُ أن لا تَعودَ.
    گناهان بیماری‎اند و دارو استغفار است و شفایش به این است که به گناه باز نگردند.
    با توجه به حدیث شریف بیماری جامعه ما و افراد آن گناه است و بدترین بیماری آن است که صاحب آن از وجودش مطلع نباشد یا آنرا بیماری نداند.
    سعی بنده این است که به عنوان یک طلبه علوم دینی به انجام وظیفه در جبهه جهاد جنگ نرم به معرفی مصادیق، ریشه ها و علل بروز گناهان، آثار و عواقب دنیوی و اخروی، معرفی راه های پیشگیری و درمان گناه بپردازم.
    در ضمن محوریت با بحثهای گناهان شایع و مبتلی به است.
    باشد که مرضی رضای پروردگار متعال و باعث خشنودی مولایمان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف واقع شود.
    موضوعات
    پیوندها

    طراح و مدیر سایت:سید محمد علوی زاده

    کپی برداری از مطالب با ذکر منبع و افزودن لینکش سایت باعث امتنان و مسرت است و بدون آن بلامانع.