گناه شناسی

سیصد و سیزده فدائی منجی انسانهایی هستند حلال زاده، با تربیتی درست، با ایمانی استوار چون کوه، دارای کسب حلال و گوش،چشم،زبان،شکم و دامن پاک

در تانگو و واتس آپ محرم و نامحرم وجود ندارد؟

  • ۱۴۰۸ نمایش
  • گزارش تراز از استفاده نامناسب از تکنولوژی های جدید:

     حضرت زهراء (س) در پاسخ پدر اظهار داشت: اگر آن نابینا مرا نمى بیند، من او را مى بینم؛ دیگر آن که مرد، حسّاس است و بوى زن را استشمام مى کند.

     

    به گزارش تراز، شبکه های اجتماعی این روزها بازار داغی در بین جوان ها برای خود باز کرده اند؛ شبکه‌هایی مانند وایبر، تانگو، وی‌چت، اینستاگرام، واتس‌آپ و غیره.

     

    در این مجال قصد نقد این شبکه ها را نداریم بلکه می خواهیم به یک حاشیه برگرفته از آنها اشاره نماییم. چند روز پیش یکی از دوستان این نکته تأسف بار را مطرح کرد و بعد هم با یک جستجوی ساده به صحت آن پی بردم. می گفت برخی از دختر خانم های چادری و محجبه وقتی در این شبکه ها عضو می شوند احساس می کنند که از طرف کسی شناسایی نمی شوند یا اینجا که محیط حقیقی نیست و مجازی است و لذا عکس هایی از خود در صفحات این شبکه ها می گذارند که شایسته یک خانم شیعه و محجّبه نیست. به راستی ما را چه می شود که با وزیدن هر بادی و با آمدن هر تکنولوژی جدیدی برخی از اصول خویش را فراموش می کنیم!؟ یعنی مثلاً در تانگو و واتس آپ محرم و نامحرم وجود ندارند!؟

     

    این داستان را همه شنیده اید ولی برای یادآوری و تلنگر ارزش مرور چندباره را دارد. نقل است که مرد نابینایى وارد منزل پیامبر اکرم (ص) شد و حضرت زهراء علیها السلام پنهان گشت. رسول خدا (ص) علّت آن را جویا شد؟ حضرت زهراء (س) در پاسخ پدر اظهار داشت: اگر آن نابینا مرا نمى بیند، من او را مى بینم؛ دیگر آن که مرد، حسّاس است و بوى زن را استشمام مى کند. پیامبر (ص) (به نشانه تأیید شیوه و گفتار دخترشان) فرمودند: «أَشْهَدُ اَنَّکِ بَضْعَةٌ مِنّی؛ گواهی می‏دهم که تو پاره تن من هستی».(علاّمه مجلسی، بحار، ج۴۳، ص۹۱)

     

    حال سؤال این است که آیا این خانم های شیعه و محبان حضرت زهراء (س) واقعاً نمی دانند که چه بسا این کارشان گناهش حتی بیش از بدحجابی در کوچه و بازار است!؟ چرا که یک عکس در فضای مجازی مساوی است با هزاران بازدید؛ به راستی نمی دانیم یا خود را به نادانی می زنیم؟

    سلام.خسته نباشید.با اجازتون از مطالبتون استفاده میکنم.قابل بدونید ما رو هم با نام:مهدی جان بیا...

    لینک کنید و بهمون اطلاع بدید تا لینکتون کنیم.تشکر.
    يكشنبه ۲۴ فروردين ۹۳ , ۱۶:۳۷ بسیج دانشجویی دانشکده پزشکی تبریز
    شما هم لینک شدید.با تشکر
    يكشنبه ۲۴ فروردين ۹۳ , ۱۵:۰۷ بسیج دانشجویی دانشکده پزشکی تبریز
    با سلام.اگر مایل به تبادل لینک هستید لطفا مارو با اسم آلاچیق لینک کنید و پس از لینک کردن در یکی از پست های مدیر وبلاگ اطلاع بدید تا ما هم شمارو لینک کنیم.با تشکر
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    بسم الله الرحمن الرحیم
    حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام:
    الذُّنوبُ الدّاءُ، و الدَّواءُ الاستغِفارُ، و الشِّفاءُ أن لا تَعودَ.
    گناهان بیماری‎اند و دارو استغفار است و شفایش به این است که به گناه باز نگردند.
    با توجه به حدیث شریف بیماری جامعه ما و افراد آن گناه است و بدترین بیماری آن است که صاحب آن از وجودش مطلع نباشد یا آنرا بیماری نداند.
    سعی بنده این است که به عنوان یک طلبه علوم دینی به انجام وظیفه در جبهه جهاد جنگ نرم به معرفی مصادیق، ریشه ها و علل بروز گناهان، آثار و عواقب دنیوی و اخروی، معرفی راه های پیشگیری و درمان گناه بپردازم.
    در ضمن محوریت با بحثهای گناهان شایع و مبتلی به است.
    باشد که مرضی رضای پروردگار متعال و باعث خشنودی مولایمان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف واقع شود.
    موضوعات
    پیوندها

    طراح و مدیر سایت:سید محمد علوی زاده

    کپی برداری از مطالب با ذکر منبع و افزودن لینکش سایت باعث امتنان و مسرت است و بدون آن بلامانع.