گناه شناسی

سیصد و سیزده فدائی منجی انسانهایی هستند حلال زاده، با تربیتی درست، با ایمانی استوار چون کوه، دارای کسب حلال و گوش،چشم،زبان،شکم و دامن پاک

دیوث کیست؟ (تیتر جنجالی نشریه یالثارات)

  • ۳۶۳۵ نمایش
  • نشریه یالثارات در شماره اخیر خود عکس هایی از هنرمندان در مراسم جشن حافظ که چند روز پیش برگزار شده بود، منتشر کرد  و در مطلبی با عنوان "دیوث کیست؟ " نوشت:

    امام صادق فرمودند: «بهشت بر دیّوث (کسی که نسبت به زن و دختر و خواهرش و ... بی تفاوت است و غیرت ندارد) حرام است.» (1)

    رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) فرمودند: «هر مردی که زنش خود را آرایش کند و با آن حالت از منزلش بیرون آید، آن مرد دیوث می باشد و اگر کسی چنین مردان بی تفاوت در مقابل همسر و (دختران و خواهرانشان) را دیوث بنامد گناهی نکرده است و نیز زنی که خود را رینت و خوشبو نماید و از خانه اش خارج شود و شوهرش به این کار راضی باشد برای هر قدمی که این زن بر می دارد برای شوهرش خانه ای در جهنم بنا می شود.» (2)

    سه کسند که خداوند بهشت را بر آنها حرام کرده است؛ شرابخوار و آنکه پدر و مادر از او ناراضی باشند و دیوث که بی ناموسی را در خانواده خود ندیده بگیرد. (3)

    پایگاه اطلاع رسانی بنیاد اسراء بعد از دیدار آیت الله جوادی آملی با عارف نماینده تهران و جمع دیگری از نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه 19 اردیبهشت سال جاری به کاربرد اصطلاح «دیاثت» از سوی آیت الله جوادی آملی پرداخت و در این رابطه نوشت: «فقیهان شیعه، در ابواب قضاء حدود و شهادت، بر اساس روایات معتبر امامان معصوم (علیهم السلام) احکام متعددی برای «دیوث» و «دیاثت» مطرح کرده اند. همانطور که در کتاب شریف مجمع البحرین آمده در اصطلاح ایشان، «دیوث» به مرد بی غیرتی گفته می شود که مردان بیگانه را بر همسرش وارد می کند.

    دیاثت از گناهان کبیره است به گونه ای که در روایتی از وجود مقدس رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) آمده است که دیوث بوی بهشت را استشمام نمی کند. امام صادق (علیه السلام) نیز می فرماید: «بهشت بر دیوث حرام است». از این رو شهادت دیوث نیز در محاکم شرعی پذیرفته نیست.

    1. کافی: ج 5 ص 537 .

    2. بحار اانوار ج 103 ص 249 - سفینه البحار ج 2 ص 586

    3. مفاتیح الجنان - 1221

    این هم واکنش جالب غفوریان و پیشنهاد وی برای جشن حافظ 96

    به لینک ذیل هم حتما مراجعه کنید:

    بررسی حکم شرعی توهین نشریه یالثارات به بازیگران و واکنش جالب غفوریان به این موضوع

    سه شنبه ۱۶ شهریور ۹۵ , ۲۲:۴۵ دیوث همینان دیگه
    البته همه چیز رو باید با روی خوش گفت، ولی بدون غرض ورزی و تعصب هم بخوای ببینی مصداق دیوث همینا میشن. 
    سالها پیش با برادرم در ماشین نشسته بودیم برادرم پشت رل بود و من کنارش یک بسیجی با تفنگ جلو ماشین را گرفت . به برادرم گفت این خانم کیست ؟ ناگهان برادرم براشفته شد و گفت به تو چه ؟ برای چی به او نگاه می کنی ؟ !!!!! ناگهان بسیجی جا خورد و فهمید اگه یک کلمه دیگر بگوید برادرم حسابش را کف دستش می گذارد !! لذا گفت تصدیق ماشین !!!! برادرم تصدیق ماشین را داد بسیجی گفت صندوق عقب را باز کن برادرم  کلید پیکان را به بسیجی دادبدون اینکه از ماشین پیاده شود . بسیجی صندوق عقب را بست و کلید را پس اورد و گفت برو !
    به برادرم گفتم . چه جالب . اصلا ادامه نداد . گفت غلط میکند از مردی می پرسد که این زن کنار تو کیست . بایستی توجه کرد که هیچکس از افراد خانواده و محارم یک زن اولاتر به حفظ ناموس یک مرد نیستند . مرد غریبه حق ندارد در خصوص ناموس یک مرد دیگر اظهار نظر کند . او را دیوث بنامد . خیلی مرد است ناموس خودش را حفظ کند . در این دنیا و این وانفسای روزگار اگر کسی بتواند جلو زن و دختر و خواهر و مادر خودش را بگیرد که گناه نکند خیلی مرداست . به نویسندگان لثارات بگویید اگر مردید جلو زنان خانواده خودتان را بگیرید . لازم نیست برای زنان مردان دیگر جامعه غیرت به خرج دهید .
    پس امر به معروف و نهی از منکر که جزئی از دین است چه می شود؟؟
    بی حجابی گناهی نیست که نتیجه اش فقط به خود فرد برگردد بلکه گناهی است اجتماعی، دقیقا مثل کسی که در کشتی نشسته و فقط جای خودش را سوراخ می کند و می گوید به دیگران ربطی ندارد.
    غیر دیوث نام دیگری نمی توان بر روی این دیوث ها گذاشت
    سه شنبه ۱۲ مرداد ۹۵ , ۱۵:۱۹ طیبه سادات فاطمی
    سلام
    متاسفانه مردان بی غیرت و خوک صفت در جامعه به اندازه ای زیاد شده که انسان شرمش می شود که نام اینها را مرد بنامد پیش از این مرد به معنای غیرت و عشق به خانواده بود ولی متاسفانه امروز به تبع از غرب بی بند وباری به اندازه ای زیاد شده که این ولنگاری در بین بازیگران بسیار بیشتر به چشم میخورد در بین اکثر بازیگران جدایی از همسر بسیار شایع است و نتیجه این ولنگاری ها فقط و فقط نابودی خانواده و تنوع طلبی مردان شده است که یک بازیگر به خود اجازه میدهد به حجاب زن توهین کند مرگ بر کسی که بی غیرتی در زندگیش موج می زند و زن را بازیچه تنوع طلبی خود کرده است.
    این واکنش جالب نیست توهین دیگریست.
    مرگ بر بی غیرت های بی دین 
    ان شاءالله همه هدایت بشیم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    بسم الله الرحمن الرحیم
    حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام:
    الذُّنوبُ الدّاءُ، و الدَّواءُ الاستغِفارُ، و الشِّفاءُ أن لا تَعودَ.
    گناهان بیماری‎اند و دارو استغفار است و شفایش به این است که به گناه باز نگردند.
    با توجه به حدیث شریف بیماری جامعه ما و افراد آن گناه است و بدترین بیماری آن است که صاحب آن از وجودش مطلع نباشد یا آنرا بیماری نداند.
    سعی بنده این است که به عنوان یک طلبه علوم دینی به انجام وظیفه در جبهه جهاد جنگ نرم به معرفی مصادیق، ریشه ها و علل بروز گناهان، آثار و عواقب دنیوی و اخروی، معرفی راه های پیشگیری و درمان گناه بپردازم.
    در ضمن محوریت با بحثهای گناهان شایع و مبتلی به است.
    باشد که مرضی رضای پروردگار متعال و باعث خشنودی مولایمان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف واقع شود.
    موضوعات
    پیوندها

    طراح و مدیر سایت:سید محمد علوی زاده

    کپی برداری از مطالب با ذکر منبع و افزودن لینکش سایت باعث امتنان و مسرت است و بدون آن بلامانع.