گناه شناسی

سیصد و سیزده فدائی منجی انسانهایی هستند حلال زاده، با تربیتی درست، با ایمانی استوار چون کوه، دارای کسب حلال و گوش،چشم،زبان،شکم و دامن پاک

علت عدم توفیق نماز شب

  • ۲۴۳۰ نمایش

  • خدا : بنده ی من نماز شب بخوان و آن یازده رکعت است .
    بنده : خدایا ! خسته ام ، نمی توانم .
    خدا : بنده ی من ، دو رکعت نماز شفع و یک رکعت نماز وتر بخوان .
    بنده : خدایا ! خسته ام برایم مشکل است نیمه شب بیدار شوم .
    خدا : بنده ی من قبل از خواب این سه رکعت را بخوان .
    بنده : خدایا ! سه رکعت زیاد است .
    خدا : بنده ی من فقط یک رکعت نماز وتر بخوان .
    بنده : خدایا ! امروز خیلی خسته ام ! آیا راه دیگری ندارد ؟
    خدا : بنده من قبل از خواب وضو بگیر و رو به آسمان کن و بگو یا الله .
    بنده : خدایا ! در رختخواب هستم اگر بلند شوم خواب از سرم می پرد !
    خدا : بنده ی من همانجا که دراز کشیده ای تیمم کن و بگو یا الله .
    بنده : خدایا ! هوا سرد است ! نمیتوانم دستانم را از زیر پتو در بیاورم .
    خدا : بنده ی من در دلت بگو یا الله ما نماز شب برایت حساب میکنیم .
    بنده اعتنایی نمی کند و می خوابد .
    خدا : ملائکه ی من ! ببینید من آنقدر ساده گرفته ام اما او خوابیده است چیزی به اذان صبح نمانده ، او را بیدار کنید دلم برایش تنگ شده است امشب با من حرف نزده .
    ملائکه : خداوندا ! دوباره او را بیدار کردیم ، اما باز خوابید .
    خدا : ملائکه ی من در گوشش بگویید پروردگارت منتظر توست .
    ملائکه : پروردگارا ! باز هم بیدار نمی شود !
    خدا : اذان صبح را می گویند هنگام طلوع آفتاب است ای بنده ی من بیدار شو نماز صبحت قضا می شود خورشید از مشرق سر بر میآورد .
    ملائکه : خداوندا ! نمی خواهی با او قهر کنی ؟
    خدا : او جز من کسی را ندارد ... شاید توبه کرد ...
    بنده ی من تو به هنگامی که به نماز می ایستی من آنچنان گوش فرا میدهم که انگار همین یک بنده را دارم و تو چنان غافلی که گویا صد ها خدا داری

    عالی زیبا مفید
    بسیار زیبا بود ،
    فقط خدا فقط خدا .

    خدایا دوست دارم
    پنجشنبه ۱۸ دی ۹۳ , ۰۵:۴۴ غدیر شکوه ولایت
    ﻣﻨﺎﺟﺎﺕ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺯﯾﺒﺎﯼ ﺩﮐﺘﺮ ﭼﻤﺮﺍﻥ :
    ﺧﺪﺍﻳﺎ ...
    ﺍﺯ ﺑﺪ ﮐﺮﺩﻥ ﺁﺩﻣﻬﺎﻳﺖ ﺷﮑﺎﻳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﺑﻪ ﺩﺭﮔﺎﻫﺖ ...
    ﺍﻣﺎ ﺷﮑﺎﻳﺘﻢ ﺭﺍ ﭘﺲ ﻣﻴﮕﻴﺮﻡ ...
    ﻣﻦ ﻧﻔﻬﻤﻴﺪﻡ ...
    ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻡ ﮐﻪ ﺑﺪﻱ ﺭﺍ ﺧﻠﻖ ﮐﺮﺩﻱ ﺗﺎ ﻫﺮ ﺯﻣﺎﻥ ﮐﻪ ﺩﻟﻢ
    ﮔﺮﻓﺖ ﺍﺯ ﺁﺩﻣﻬﺎﻳﺖ ...
    ﻧﮕﺎﻫﻢ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺑﺎﺷﺪ ...
    ﮔﺎﻫﻲ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻣﻴﮑﻨﻢ ﮐﻪ ﻭﻗﺘﻲ ﮐﺴﻲ ﮐﻨﺎﺭﻣﻦ ﻧﻴﺴﺖ ...
    ﻣﻌﻨﺎﻳﺶ ﺍﻳﻦ ﻧﻴﺴﺖ ﮐﻪ ﺗﻨﻬﺎﻳﻢ ...
    ﻣﻌﻨﺎﻳﺶ ﺍﻳﻨﺴﺖ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﺭﺍ ﮐﻨﺎﺭ ﺯﺩﻱ ﺗﺎ ﺧﻮﺩﻡ ﺑﺎﺷﻢ ﻭ ﺧﻮﺩﺕ ...
    ﺑﺎ ﺗﻮ ﺗﻨﻬﺎﻳﻲ ﻣﻌﻨﺎ ﻧﺪﺍﺭﺩ ...
    ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺍﻡ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺷﺘﻢ ﭼﻪ ﻣﻴﮑﺮﺩﻡ ...
    ﺩﻭﺳﺘﺖ ﺩﺍﺭﻡ؛ﺧﺪﺍﻱ ﺧﻮﺏ ﻣن!
    منقلب شدم.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    بسم الله الرحمن الرحیم
    حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام:
    الذُّنوبُ الدّاءُ، و الدَّواءُ الاستغِفارُ، و الشِّفاءُ أن لا تَعودَ.
    گناهان بیماری‎اند و دارو استغفار است و شفایش به این است که به گناه باز نگردند.
    با توجه به حدیث شریف بیماری جامعه ما و افراد آن گناه است و بدترین بیماری آن است که صاحب آن از وجودش مطلع نباشد یا آنرا بیماری نداند.
    سعی بنده این است که به عنوان یک طلبه علوم دینی به انجام وظیفه در جبهه جهاد جنگ نرم به معرفی مصادیق، ریشه ها و علل بروز گناهان، آثار و عواقب دنیوی و اخروی، معرفی راه های پیشگیری و درمان گناه بپردازم.
    در ضمن محوریت با بحثهای گناهان شایع و مبتلی به است.
    باشد که مرضی رضای پروردگار متعال و باعث خشنودی مولایمان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف واقع شود.
    موضوعات
    پیوندها

    طراح و مدیر سایت:سید محمد علوی زاده

    کپی برداری از مطالب با ذکر منبع و افزودن لینکش سایت باعث امتنان و مسرت است و بدون آن بلامانع.