گفتم: غیر از تو کسی رو ندارم
- جمعه ۳۰ مرداد ۹۴
- ۱۱:۴۹
- ۷۸۸
- ۱
سیصد و سیزده فدائی منجی انسانهایی هستند حلال زاده، با تربیتی درست، با ایمانی استوار چون کوه، دارای کسب حلال و گوش،چشم،زبان،شکم و دامن پاک
گفتم: غیر از تو کسی رو ندارم
به گزارش گناه شناسی ششمین دوره خط امام(طرح ولایت) استان هرمزگان با همکاری بسیج دانشجویی استان و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره ، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و... در دانشگاه صنعتی شریف شهر بندر عباس برگزار شد که بنده توفیق تدریس معارف گناه شناسی را داشتم.
جز این نیست که از جمله زیباترین زیباییها، موی نیکو و نغمه صدای خوش است.[1]
آن طور که از روایات بر میآید دو نوع نغمه و آوای خوش در بهشت وجود دارد یکی صدایی است برخاسته از طبیعت بهشت که شامل صدای پرندگان بهشتی ،جریان آب نهرها و صدای آبشارها ،سرود برگها و چرخش نسیم در بین گیسوان درختان و...است و دیگری صدای نوازندگی و خوانندگی مخصوص بهشتی.
امیرالمؤمنین در توصیف بهشت سخنانی فرمودند و ضمن آن به اصوات دلنشین برخاسته از طبیعت بهشت این طور اشاره فرمودند: فلو رمیت به بصر قلبک نحو ما یوصف لک منها لعرفت نفسک عن بدایع ما أخرج إلی الدنیا من شهواتها و لذاتها و زخارف مناظرها بالفکر فی اصطفاف أشجار غیّبت عروقها فی کثبان المسک علی سواحل أنهارها.[2]
برای پرش به مطلب مورد نظر روی آن کلیک کنید!
3. نگاهى به تاریخچهىِ غنا و موسیقی
4. دیدگاه قرآن کریم دربارهىِ غنا و موسیقى
6. 1. روایات تفسیرى آیهىِ سوره حجّ
6. 2. روایات تفسیرى آیه سوره لقمان
6. 3. روایات تفسیرى آیه سوره فرقان
گناه زنای محصنه چیست؟ .راه توبه آن چگونه است؟و آیا توبه فرد زناکار پذیرفته میشود یا نه؟و اگر فرد زناکار توبه واقعی بکند باز هم اثر وضعی این گناه دراین دنیا در آخرت میبیند یا نه؟ و آیا باز هم عذاب میشود؟
داستان خلقت حضرت آدم و حوا(ع) و توبه نکردن ابلیس در میان تمامی فرشتهها یکی از روایاتی است که در کتابهای آسمانی از آن سخن به میان آمده و توضیحاتی درباره آن داده شده است. یکی از قسمتهای این ماجرا، سجده کردن فرشته ها و ملائک به دستور خداوند بر حضرت آدم(ع) بوده است که در این ماجرا ابلیس از دستور خداوند اِبا و خودداری کرده است. خداوند پس از این ماجرا به ابلیس تا زمان مشخصی وقت میدهد تا بر روی زمین برود و هرآنچه توان دارد به کار گیرد تا فرزندان آدم را اغوا کند.
یکی از سوالاتی که ممکن است در ذهن خوانندگان این داستان قرآنی قرار بگیرد این است که "چرا خداوند به شیطان مهلت داده تا سبب گمراهی انسانها گردد؟"
الف) به صورت تک خوانی و جمع خوانی
ب) خواندن متن برخی ترانه ها بدون موسیقی
شناخت فضائل و رذائل اخلاقی در حدیث جنود عقل و جهل:
در اصول کافی سماعه روایت می کند که با عده ای از دوستان امام ششم که در محضرشان حضور داشتیم درباره عقل و جهل صحبت به میان آمد آن حضرت فرمود لشکریان عقل و جهل و فضائل و رذائل اخلاقی را بشناسید تا آگاه شوید چه صفاتی فضائل اخلاقی و چه صفاتی رذائل اخلاقی است، تا صفات رذائل را که همان لشکر جهل است، از خود دور ساخته و صفات فضائل اخلاقی را که همان لشکر عقل است، در خود ایجاد نمائید و هدایت شوید. سماعه عرض کرد: یابن رسول الله فدایت شوم غیر از آنچه از شما استفاده کرده ایم چیزی نمی دانیم شما بیان فرمائید لشکر عقل و لشکر جهل کدامند. آن حضرت فرمود: خداوند عقل را از نور خود آفرید و او اولین مخلوق روحانی است و از سمت راست عرش آفریده شده است. سپس به او فرمان داد دور شو، دور شد پیش بیا پیش آمد خداوند فرمود تو را با عظمت نور خود آفریدم و بر تمام خلق خود گرامیت داشتم سپس جهل را از دریائی شور و ظلمانی آفرید و به او دستور داد دور شو دور نشد، پیش بیا نیامد، فرمود: خودپرستی و خودخواهی کردی نفرین بر تو باد سپس خداوند برای عقل هفتاد و پنج لشکر که همان صفات و فضائل اخلاقی است و در سرشت و فطرت انسانی است قرار داد و چون جهل آنچه را خداوند به عقل کرامت کرده بود، مشاهده کرد، دشمنی او را در دل گرفت و عرض کرد خداوندا عقل هم مخلوقی است چون من که او را آفریدی و کرامت بخشیدی و تقویت نمودی و من نقطه مقابل و ضد او هستم و در برابر او قوت و نیروئی ندارم. خداوند همان اندازه لشکری که به عقل داده بود، به جهل نیز عطا کرد. و فرمود اگر معصیت مرا بنمائی تو را از رحمت خود دور سازم. اینگونه بود که خداوند هفتاد و پنج لشکر به عقل مرحمت فرمود و هفتاد و پنج لشکر به جهل و فهرست هرکدام از لشکر عقل و جهل را بیان فرمود:
مطالعه و دانلود و کتاب کامجوئی بدلی (استمناء و راههای پیشگیری از آن، ازدواج بدون مقدمه ) در فرمتهای مختلف
آنچه در این مقاله می خوانید: (برای پرشبه مطلب کلیک کنید)
راههای پیشگیری (دستورهای دهگانه)
1- اجتناب از هرگونه تحریک مصنوعی
غنا عبارت است از کشیدن صدا در صورتی که با ترجیع و طرب همراه بوده و مناسب با مجالس لهو و لعب و آلات لهوی باشد.[1]
آیت الله بهجت (ره)
غنا کشیدن صدا و گردش آن در حنجره است به گونه ای ویژه که طرب آور بوده و به علت شدت شادمانی به واسطه ی خیال وصول به محبوب و یا حزن و اندوه به واسطه ی خیال فراق و دوری او، موجب سبکی در انسان گردد و علامت آن مناسبت داشتن با مجالس اهل فسوق می باشد.
و موسیقی مطرب استماع(گوش دادن به) آن هم حرام است، و تشخیص در مطرب بودن آن با خود مکلّف است.
طراح و مدیر سایت:سید محمد علوی زاده
کپی برداری از مطالب با ذکر منبع و افزودن لینکش سایت باعث امتنان و مسرت است و بدون آن بلامانع.