گناه شناسی

سیصد و سیزده فدائی منجی انسانهایی هستند حلال زاده، با تربیتی درست، با ایمانی استوار چون کوه، دارای کسب حلال و گوش،چشم،زبان،شکم و دامن پاک

آیا به استاد راهنمایم جواب مثبت بدهم؟

  • ۱۳۵۲ نمایش
  • حلقه ازدواج

    خانمی ۴۲ ساله هستم و دانشجوی تحصیلات عالی. در سن ۲۹ سالگی تنها معیارم برای ازدواج مومن بودن بود. از جهت ظاهری، موقعیت خانوادگی، شغلی و...  شرایط مناسبی داشتم. با مردی ازدواج کردم که فکر می کردم مومن است. بعد دیدم ظاهرا با ایمان است و وسیله ای داشت برای فریب دیگران. من را کتک می زد. چندین بار تا حد مرگ پیش رفتم. بدبین هم بود و دهن بین. خشم کنترل نشده ای داشت. درهنگام عصبانیت هرکاری می کرد. به هرصورت با داشتن یک فرزند بعد از ۵ سال زندگی پر از غم وغصه جدا شدم که پیش پدرش هست. خیلی طول کشید تا آرامش خودم را پیدا کردم. ادامه تحصیل دادم. مشکلی که الان دارم آن است که حدود ۲ سال است استاد راهنمایم که متاهل است و یک دختر ازدواج کرده دارد دائم به من اظهار علاقه می کند. و می گوید همسر دومم بشو. او هم به ظاهر که مومن است. هر کاری بگویید کرده ام که فراموشم کند. حتی در او احساس گناه به وجود آوردم. می گوید چیزی که خدا برای من مجاز کرده مشکلی در آن نمی بینم. می گوید زنم تامین کننده من نیست و مشکل دارد. در ابتدا به شدت عصبانی شدم و گفتم نگاهتان هوس آلود است. ولی ول کن نیست. حتی تمام کار پایان نامه ام را خودم انجام می دهم که کمتر من را ببیند. ولی هنوز ول کن نیست. دیگر کلافه شده ام. درست است نیاز به همسر دارم ولی چنین چیزی به عنوان همسر دوم نه من را راضی می کند و نه خانواده ام چنین اجازه ای به من می دهند. اظهار عشقش را به جز هوس نمی بینم. بعد از این همه سختی که کشیدم دنبال عشق دادن و گرفتن عشق و آرامش هستم. چطور می شود کسی که ادعای عشق می کند همزمان کس دیگری را برای معاشرت داشته باشد. می گوید موانع زیادی هست که نمی گذارد یک مرد رابطه اش را تمام کند. ولی فقط عذاب می کشم. به من بگویید چه کنم که این مساله را برای همیشه تمام کنم. وحشتناک است با اظهار علاقه هایش کم کم احساس من را هم تغییر داده ولی نمی توانم وارد چنین رابطه ای شوم. ازکجا معلوم بعد از من هوس نفر سوم را در سر نپروراند. فکر می کنم چون می داند قبلا جدا شده ام به هر شرایطی تن در می دهم ولی تا الان به شدت مقاومت کرده ام. همه اش می گویم خدایا پاداش عفت وتقوایم را از تو می خواهم. خواهش می کنم به من بگویید چه کنم؟

    با سلام و عرض تحیت محضر جنابعالی
    شرایط شما را درک می کنم و از ازدواج ناموفق شما و حاشیه های آن متاسفیم، اما با شرایطی که شما توصیف کردید تصمیم شما برای طلاق، تصمیمی منطقی و بجا بوده است.
    در رابطه با وضعیت فعلی نیز لازم است به اندازه کافی به خود فرصت دهید و یکبار دیگر شرایط خود و ایشان را مرور کنید، در صورتی که همچنان در ازدواج با ایشان تردید دارید و وی یا موقعیتش را فاقد معیارهای لازم می دانید، تصمیم نهایی را مبنی بر پاسخ منفی به صورت قاطعنانه اتخاذ کنید.
    طبعا رسیدن به این مطلوب مستلزم این است که ارتباط شما تا حد امکان کاهش بیابد و بعد از دفاع از پایان نامه، ارتباط را به صورت کامل و برای همیشه قطع کنید.

    در پناه خدای متعال موفق باشید.

    منبع:شهر سؤال

    لطفا جواب دهید:

    به نظر شما آن استاد راهنما آیا گناه کرده که عاشق زن مطلقه شده؟؟؟
    به نظر شما اگر آن استاد راهنما در عشق خود صادق باشد، آیا آن زن مطلقه باید به وی جواب مثبت بدهد!؟؟

    علت اینگونه عشقها چیست؟؟

    چرا یک استاد، متاهل، فرهنگی علاقمند به یک زن دیگر باشد!؟؟

    چرا آن زن با اینکه می داند جواب  مثبت وی به قیمت تلخی یک زندگی دیگر تمام می شود باز هم دچار تردید شده است؟؟؟

    نمیشه این قدر سریع در مورد مسایل و اتفاقات گذشته این خانم قضاوت و اظهار نظر کرد، شما باید از نزدیک با این شخص صحبت کنید تا با شخصیت این خانم آشنا بشیدتا بتونید بفهمید اشتباهات این خانم چی بوده! پس کلا اظهار نظر در مورد تجربه قبلی ایشون را کلا کنار میگذاریم. موضوع مساله موقعیتی است که الان ایشون توش هستن،عوامل متعددی میتونه باعث ایجاد این قضیه شده باشه تجربه دردناک یک ازدواج بد، شرایط نامساعد زندگی ، تنهایی، احساس سرخوردگی و شکست و حتی نگاه بد جامعه و ... خیلی بهتره که کسی از گذشته آدم مطلع نشه که بخواد این دردسر ها هم بوجود بیاد ولی خوب شاید همه شرایط ذکر شده به اضافه بی احتیاطی ایشون توی رفتارشون و سواستفاده اون استاد باعث شده این مساله برای ایشون پیش بیاد که خیلی پیچیده نیست و یک خواستگاریه دیگه! چیزی که مهمه عکس العمل خود ایشونه به این قضیه. شخصی که ضربه خورده باید بیشتر احتیاط کنه به نظر من ایشون باید خیلی مطمئن و جدی به این فرد جواب رد بده چون ایشون متاهلن ولی اگر این آقا قصدشون برای ازدواج با این خانم جدی باشه و همونطور که گفتن با همسرشون هم مشکل دارن (که حتما باید به صورت جدی صحت این گفته بررسی بشه توسط این خانم) باید شهامتش رو داشته باشن و از همسرشون جدا شن در این صورت تازه باید شخصیت ایشون و رفتار و منش و اعتقادات ایشون و دلیلشون برای ازدواج با کمک از یک مشاور حتما بررسی بشه در غیر این صورت این آقا اصلا مناسب ازدواج نیستن و قصدشون فقط و فقط و مسائل جنسیه و بس! بعد از یه مدت خیلی راحت این خانم رو کنار میذاره تازه اگه این کارو هم نکنه این خانم با مشکلات زیادی روبرو خواهد بود و تنها کسی که آسیب میبینه دوباره همین شخص خواهد بود
    اینا عشق نیست هوس وگرنه استاد راهنما خودش زن داره تنوع دلش میخاد نه زن
    :))
    شاید نشه مردی که دست بزن داره رو قبل از ازدواج تشخیص داد، ولی مردی که تا سر حد مرگ میزنه رو میشه قبل از ازدواج پی برد که مشکوک می زنه و عادی نیست. باید دید شخصیت خود این خانم چطوریه که تونسته در ابتدا به همچین مردی بله بگه. اساسا این خانم در تشخیص مشکل داره، و نیز اصلا اشتباهات خودشو نمی بینه و داستان رو طوری تعریف کرده که گویی فقط دیگران مشکل دارن!!
    استاد راهنما چرا باید بدونه که این خانم مطلقه اند؟ چرا زندگی خصوصی من نوعی باید تو یه محیط دانشگاهی(!!!) مطرح باشه؟ معلوم نیست چی کار کرده که استاد راهنماش بهش علاقه مند شده؟ این سوال استفهام انکاری نیست، حقیقتا سواله که باید خود خانم جواب این سوالا رو به خودش بده تا رفتارش رو اصلاح کنه. طرز و لحن صحبت کردن، طرز لباس پوشیدن، طرز راه رفتن و خیلی نکات جزئی هستن که برای ما عادی به حساب میان ولی برای طرف مقابل هر کدوم پیامی رو می رسونه.
    گناه اون استاد راهنما هم اینه که قبل از محرم شدن فضا رو احساسی کرده. به همین دلیل هم معلومه که نیتش اصلا پاک نیست و حرفایی که می زنه بهانه است و از روی هوس بازی پیشنهاد داده. الاعمال بالنیات. آدمی که نیتش پاک نباشه، هرچقدر هم که کارش شرعی باشه، بازم کارش زشت و قبیحه. در ضمن باید دید چه کار کرده که خانمش تأمینش نمی کنه.
    علت این گونه مثلا عشق ها هم خودخواهیه. خدا رازقه و رفع نیازهای منو به عهده گرفته، اما هر کس به فکر تأمین نیازهای خودشه نه انجام وظایفی که خدا بهش گفته. خودخواهی باعث میشه که به خودم اجازه بدم که به یه زن دیگه نگاه آلوده داشته باشم و خودخواهیه که منو دچار تردید می کنه که بله بگم یا نه. اگه نگاه توحیدی داشتیم، اگه نگاه ولایی داشتیم، اصلا به این چیزا فکر نمی کردیم و تو زندگی درگیر مسأله های بزرگتری میشدیم.
    سلام علیکم
    به نظر من اگر کسی ازدواج کرده باشد و مخصوصا صاجب فرزند باشد با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی الان ، بهتر است که از دواج دوم را از سر خود بیرون کند اگر چنین مردی از نظر جنسی تامین نمی شود مثلا به دلیل سردمزاجی زن و یا بیماری او بهتر است که با ازدواج موقت نیازهای خود را برآورده کند و یا می تواند خویشتن داری کند . به نظر من افرادی که در امور جنسی زیاده طلب هستند به خاطر این است که خیلی در باره موضوعات جنسی فکر می کنند و یا در محیط هایی قرار دارند که این صحبت ها زده می شود و یا فیلم و ماهواره تماشا می کنند . کسی که غرق در امور خانواده و عبادت و کار و تحصیل و کسب علم و معرفت باشد و تمام فکرش کمک به دیگران و برطرف کردن مشکلات مردم باشد مادیات و امورجنسی نمی تواند او را گمراه کند چون چنین کسی خدا پشتیبانش است و شیطان از او فاصله می گیرد .
    سلام علیکم
    کاملا با فرمایشات شما موافقم
    البته تازگی ها مطلبی شنیدم مبنی بر اینکه کسانی که شهوتشان خیلی زیاد است یک هومون خاصی در مغزشان غیر عادی و زیادتر ترشح میکنه که میتوانند با مراجعه به پزشک خود را درمان کنند!
    البته آن چیزی را که مد نظر ما بود و پرسیدیم بیان نکردید.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    بسم الله الرحمن الرحیم
    حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام:
    الذُّنوبُ الدّاءُ، و الدَّواءُ الاستغِفارُ، و الشِّفاءُ أن لا تَعودَ.
    گناهان بیماری‎اند و دارو استغفار است و شفایش به این است که به گناه باز نگردند.
    با توجه به حدیث شریف بیماری جامعه ما و افراد آن گناه است و بدترین بیماری آن است که صاحب آن از وجودش مطلع نباشد یا آنرا بیماری نداند.
    سعی بنده این است که به عنوان یک طلبه علوم دینی به انجام وظیفه در جبهه جهاد جنگ نرم به معرفی مصادیق، ریشه ها و علل بروز گناهان، آثار و عواقب دنیوی و اخروی، معرفی راه های پیشگیری و درمان گناه بپردازم.
    در ضمن محوریت با بحثهای گناهان شایع و مبتلی به است.
    باشد که مرضی رضای پروردگار متعال و باعث خشنودی مولایمان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف واقع شود.
    موضوعات
    پیوندها

    طراح و مدیر سایت:سید محمد علوی زاده

    کپی برداری از مطالب با ذکر منبع و افزودن لینکش سایت باعث امتنان و مسرت است و بدون آن بلامانع.