گناه شناسی

سیصد و سیزده فدائی منجی انسانهایی هستند حلال زاده، با تربیتی درست، با ایمانی استوار چون کوه، دارای کسب حلال و گوش،چشم،زبان،شکم و دامن پاک

خطر خلوت کردن با نامَحرم/ داستان

  • ۱۵۳۷ نمایش
  • صفحه اختصاصی حدیث و آیات کتاب من لا یحضره الفقیه عن محمّد الطَّیّار : دَخَلتُ المَدینَةنَ وطَلَبتُ بَیتاً أتَکاراهُ فَدَخَلتُ دارا فیها بَیتانِ بَینَهُما بابٌ وفیهِ امرَاَةٌ ، فَقالَت : تَکارى هذَا البَیتَ؟
    قُلتُ : بَینَهُما بابٌ وأنَا شابٌّ .
    قالَت : أنَا اُغلِقُ البابَ بَینی وبَینَکَ .
    فَحَوَّلتُ مَتاعی فیهِ ، وقُلتُ لَها : أغلِقِی البابَ .
    فَقالَت : تَدخُلُ عَلَیَّ مِنهُ الرَّوحُ دَعهُ ، فَقُلتُ : لا ، أنَا شابٌّ وأنتَ شابَّةٌ أغلِقیهِ .
    قالَت : اُقعُد أنتَ فی بَیتِکَ فَلَستُ آتیکَ ولا أقرَبُکَ ، وأبَت أن تُغلِقَهُ ، فَأَتَیتُ أبا عَبدِاللّه ِ علیه السلام فَسَأَلتُهُ عَن ذلِکَ .
    فَقالَ : تَحَوَّل مِنهُ ؛ فَإِنَّ الرَّجُلَ وَالمَرأَةَ إذا خُلِّیا فی بَیتٍ کانَ ثالِثُهُمَا الشَّیطانَ .
    حدیث

    کتاب من لایحضره الفقیه ـ به نقل از محمّد طیّار ـ :

    وارد مدینه شدم و به دنبال خانه اى گشتم تا آن را اجاره کنم . به خانه اى وارد شدم که دو اتاق داشت و میان آنها درى بود و در آن خانه ، زنى بود . زن گفت : این خانه را اجاره مى کنى؟
    گفتم : میان آنها درى است و من جوانم .
    زن گفت : در را مى بندم .
    اثاثیه ام را به آن خانه بردم و گفتم : در را ببند .
    زن گفت : از بستن در ، وحشت مى کنم . بگذار باز باشد .
    گفتم : خیر ، من جوانم و تو هم جوان . در را ببند .
    زن گفت : من در خانه خود مى نشینم و نزد تو نمى آیم و به تو هم نزدیک نمى شوم ، و از بستن در ، خوددارى کرد .
    نزد امام صادق علیه السلام آمدم و از این مسئله پرسیدم .
    فرمود : «از آن خانه بیرون شو؛ زیرا هرگاه مرد و زنى در خانه اى خلوت کنند ، سومین نفر ، شیطان است» .

    حکمت نامه جوان، ص: 228

    صفحه اختصاصی حدیث و آیات رسول اللّه صلی الله علیه و آله : مَنَ کانَ یُؤمِنُ بِاللّه ِ وَالیَومِ الآخِرِ فَلا یَبیتُ فی مَوضِعٍ تَسمَعُ نَفَسَهُ امرَأَةٌ لَیسَت لَهُ بِمَحرَمٍ . حدیث

    پیامبر خدا صلی الله علیه و آله : آن که به خدا و آخرت ، ایمان دارد ، در مکانى که زن نامحرم نَفَس او را مى شنود ، نمى خوابد .

    حکمت نامه جوان، ص: 227

    صفحه اختصاصی حدیث و آیات الإمام الباقر علیه السلام : لَمّا دَعا نوحٌ علیه السلام رَبَّهُ عز و جل عَلى قَومِهِ أتاهُ إبلیسُ لَعَنَهُ اللّه ُ ، فَقالَ : یا نوحُ... اذکُرنی فی ثَلاثَةِ مَواطِنَ ، فَإِنّی أقرَبُ ما أکونُ إلَى العَبدِ إذا کانَ فی إحداهُنَّ : اُذکُرنی إذا غَضِبتَ ، وَاذکُرنی إذا حَکَمتَ بَینَ اثنَینِ ، وَاذکُرنی إذا کُنتَ مَعَ امرَأَةٍ خالِیا لَیسَ مَعَکُما أحَدٌ . حدیث

    امام باقر علیه السلام : وقتى که نوح علیه السلام به درگاه پروردگار عز و جل قومش را نفرین کرد ، شیطان ـ که نفرین خدا بر او باد ـ نزد وى آمد و گفت : اى نوح! مرا در سه جا یاد کن؛ چرا که من در آن مکان ها نزدیک ترین حالت را به بندگان دارم : هنگامى که خشمگین شدى ، مرا یاد کن؛ هنگامى که میان دو نفر داورى مى کنى ، مرا یاد کن؛ و هنگامى که با زنى خلوت کردى و دیگرى با شما نیست ، مرا یاد کن .

    حکمت نامه جوان، ص: 227

    منبع: حکمت نامه جوان / محمدی ری شهری
    دوشنبه ۲۸ تیر ۹۵ , ۰۲:۴۸ مهرداد حجاب-از لار
    اقای علوی زاده شما روحانی خوبی هستید من یک سوالی داشتم مادر من در یک تصادف رانندگی در سال 1389 متاسفانه کشته شد بله ما دو روز قبلش به بندرعباس رفتیم چون محل زندگی ما شهر لار واقع در شهرستان لارستان واقع در منطقه جنوب فارس هست-در بازگشت ما به گچین رفتیم و متاسفانه شب با اتومبیل شوهر عمه خودمان و عمه خودمان عازم شهر لار بودیم-متاسفانه ما در جاده با یک شتر که در خیابان بود و به دلیل تاریکی شب نتوانستیم ان را ببینیم تصادف کردیم و متاسفانه مادر من به دلیل شدت جراحت و خونریزی سرش که هیچ وقت و تا اخر عمرم ان صحنه را فراموش نمی کنم چون ان شب با خواهرم و مادرم در اتومبیل انها بودیم متاسفانه در بیمارستان بندرعباس درگذشت-28 شهریور 1389 بود.من ارزو دارم وقتی که مردم روحم به نزدیک مادرم بیاید-اسم من مهرداد و فامیل من حجاب است-من متولد هشتم اسفند ماه 1372 در شهر ابادان هستم پدر ومادر من در زمان جنگ به اینجا امدند وپدربزرگم هم که در خرداد ماه فوت کرد اهل همینجا یعنی شهر لار واقع در شهرستان لارستان بود-شما شهر لار وشهرستان لارستان را سرچ کنی می فهمی-ما الان دقیقا خونهمان نزدیک دانشگاه ازاد اسلامی هست در کوچه شهید سرورزاده-از شما خواهشمندم دعا کنید تا خداوند مرا پس از مردن با مادرم همراه کنم و در نزدیک او باشم-من الان بیست و دوسال سن دارم ولی همیشه ارزوی من این هست که پیر بشوم چون مردم به پیرمردها خیلی احترام می گذارند.امیدوارم  فردا روز خوبی برای شما باشد اقای علوی زاده.28 تیرماه 1395 شهر لار- لارستان-فارس  
    سلام علیکم
    ان شاءالله موفق و پیروز باشید.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    بسم الله الرحمن الرحیم
    حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام:
    الذُّنوبُ الدّاءُ، و الدَّواءُ الاستغِفارُ، و الشِّفاءُ أن لا تَعودَ.
    گناهان بیماری‎اند و دارو استغفار است و شفایش به این است که به گناه باز نگردند.
    با توجه به حدیث شریف بیماری جامعه ما و افراد آن گناه است و بدترین بیماری آن است که صاحب آن از وجودش مطلع نباشد یا آنرا بیماری نداند.
    سعی بنده این است که به عنوان یک طلبه علوم دینی به انجام وظیفه در جبهه جهاد جنگ نرم به معرفی مصادیق، ریشه ها و علل بروز گناهان، آثار و عواقب دنیوی و اخروی، معرفی راه های پیشگیری و درمان گناه بپردازم.
    در ضمن محوریت با بحثهای گناهان شایع و مبتلی به است.
    باشد که مرضی رضای پروردگار متعال و باعث خشنودی مولایمان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف واقع شود.
    موضوعات
    پیوندها

    طراح و مدیر سایت:سید محمد علوی زاده

    کپی برداری از مطالب با ذکر منبع و افزودن لینکش سایت باعث امتنان و مسرت است و بدون آن بلامانع.